توزیع اقلام اساسی بین سیل‌زدگان تالش؛ ریزش کوه بسیاری از راه‌های منطقه را مسدود کرده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از توزیع اقلام اساسی بین سیل‌زدگان تالش خبر داد و گفت: ریزش کوه و سیلاب بسیاری از راه‌های منطقه را مسدود کرده است.

به گزارش خبرآنلاین از گیلان : امیر مرادی بزرگ‌ترین مشکلی که همچنان در مناطق سیل‌زده شهرستان تالش وجود دارد را کمبود تجهیزات راهداری و ماشین‌آلات سنگین برای رفع انسداد محورها اعلام کرد و اظهار داشت: ریزش کوه و سیلاب بسیاری از راه‌های منطقه را مسدود کرده است و برای رفع آن به ماشین‌آلات سنگین نیازمندیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان جمع‌آوری گل و لای و باز کردن مسیرهای شهری و روستایی را از جمله اقداماتی که با روند خوبی در شهرستان تالش در حال انجام است خواند و عنوان کرد: جریان آب، برق، گاز و تلفن بسیاری از مشترکانی که در چند روز گذشته به علت سیلاب قطع شده بود وصل شده و مابقی هم به زودی وصل می‌شود.

مرادی نبود تجهیزات راهداری، بیل مکانیکی، لودر و نظایر این‌ها را برای رفع انسداد مسیرهای روستایی و کوهستانی مناطق سیل‌زده تالش را اصلی‌ترین مشکلی که در منطقه وجود دارد اعلام کرد و گفت: خسارت سیل تالش در حوزه راه و پل بسیار زیاد است و سنگ‌های بزرگ کوهی به پائین دست هدایت شده و جاده‌ها را مسدود کرده‌اند.

وی پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در غرب گیلان را متذکر شد و با بیان اینکه اگر سنگ‌های بزرگ کوهی و این موانع در اسرع وقت برداشته نشوند اوضاع در مناطق سیل‌زده تالش بدتر می‌شود افزود: افزون بر ۵۰ روستا در شهرستان سیل‌زده تالش دچار همین مشکل بوده و مردم به شدت نگران وضعیت آینده هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تأکید بر اینکه برداشتن سنگ‌های بزرگ کوهی که در مسیر جریان آب قرار گرفته و یا امکان تردد را ناممکن کرده‌اند تنها با استفاده از ماشین‌آلات سنگین امکان‌پذیر است اظهار داشت: با استاندار گیلان هماهنگی‌هایی انجام شده و قرار است از قزوین دو دستگاه بیل زنجیری راهداری عازم منطقه شود.

مرادی آغاز روند بتن‌ریزی پایه پل تالش از عصر امروز را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به بازسازی و زیرسازی راه‌ها و پل‌ها به شکل مستمر در شهرستان ادامه دارد عنوان کرد: حجم خسارات بسیار زیاد است و اگر ترمیم نشود در چند روز آینده و با بارش شدید باران آسیب‌بیشتری به منطقه وارد می‌شود.

وی از پیمانکاران بخش خصوصی و همه افرادی که می‌توانند در تأمین ماشین‌آلات سنگین جهت رفع مشکلات مناطق سیل‌زده تالش همکاری کنند درخواست کمک کرد و اظهار داشت: هیچ مشکلی در بحث پرداخت اعتبارات و منابع هم در این زمینه وجود ندارد و مدیریت بحران گیلان آمادگی دارد که جهت همکاری با بخش خصوصی قرارداد منعقد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بازدید نمایندگان ستاد عتبات و عالیات از مناطق سیل‌زده تالش را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه قرار است از این ستاد امکاناتی برای کمک به مردم داده شود ابراز داشت: مشکل قطع گاز چند روستای تالش هنوز برطرف نشده از طرفی جمعیت هلال‌احمر نیز اقلام اساسی را بین مردم توزیع کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =