درخواست برای برخورد با اخلال‌گران اقتصادی از تریبون نماز جمعه /در میدان دشمن بازی نکنیم /شایعات فضای عمومی جامعه را تخریب می کند

امام جمعه ساوه گفت: کارگران با درک شرایط کشور و بصیرت و دشمن شناسی رفتار کنند تا زمینه برای افراد فرصت طلب و زیاده خواه ایجاد نشود زیرا هر حرکتی که باعث خوشحالی و استقبال دشمنان ملت ما شود، خلاف منافع ملی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز در برخی از شهرستان‌های کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و ائمه جمعه در شهرهای مختلف به موضوعاتی همچون؛ «بیماری کرونا»، «دفاع مقدس»، «فضای مجازی»، «معیشت» و «مداخله‌های آمریکا» اشاره کردند.



لزوم برخورد با اخلال‌گران اقتصادی

بر اساس گزارش ایرنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه رشت با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند وضع اقتصادی از این سخت تر نشود، اظهار داشت:امروز همه قوا دست به دست هم داده تا مشکلات اقتصادی جامعه و مردم را رفع نمایند. به همه مسئولان اجرایی توصیه می کنم در راستای موضوع یادشده از برنامه ریزی غافل نشوند و برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال  تلاش کنند.

وی برنامه داشتن، نظارت، توجه به واردات و صادرات و برخورد شدید با احتکار کنندگان و مختل کنندگان اقتصادی را در راستای بهتر شدن وضعیت موجود جامعه موثر دانست.  

خطیب جمعه این هفته رشت بیان کرد: امروز با توجه به وجود مشکلات اقتصادی، فرهنگی، تحریم و آثار جنگ تحمیلی خدا را شاکریم که به لحاظ  مقابله با آسیب های اجتماعی از بسیاری از کشورهای مدعی بهتر هستیم.

آیت الله فلاحتی اظهار داشت: مشکلات را می بینیم و خردورزانه با آنها روبرو می شویم اما چون دشمنان موفقیت این کشور و نظام برایشان قابل تحمل نیست، تلاششان بر این است که واقعیتها را تحریف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با توصیه به رعایت شرم و حیا و بهره گیری از خرد در سخن گفتن، تاکید کرد: امروز در فضای مجازی بی عفتی و بی شرمی بیداد می کند که باید آسیب های این موضوع مورد توجه جامعه بویژه نسل نو قرار گیرد.

ایران در جنگ تحمیلی به دنبال کشور گشایی نبود

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد در مورد اینکه پرا به جنگ تحمیلی عنوان دفاع مقدس اطلاق شده است، گفت: به این دلیل که دشمن بعثی با پشتیبانی آمریکا و غرب به دین،  انقلاب،  کشور و ناموس ما تعدی کردند و دفاع در برابر چنین هجمه هایی نه تنها در اسلام بلکه در همه فرهنگ های انسانی مقدس شمرده می شود.

وی با بیان اینکه دفاع، مایه امنیت و آسایش جامعه است، گفت: انگیزه ما در دوران دفاع مقدس کشورگشایی یا تجاوز به کشورهای دیگر و حتی صدور انقلاب با عملیات مسلحانه نبود بلکه هدف اصلی ملت، ارتش و سپاه به پیروی از امام راحل دفاع از دین و مملکت بود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه خطبه های نماز جمعه نسبت به شایعه پراکنی به عنوان سم مهلک برای کشور و جامعه هشدار داد و گفت: قبول شایعات و نقل آن فضای عمومی جامعه را تخریب و اداره جامعه را ناتوان می کند زیرا سیاست دشمن وارونه و سیاه نمایی با هدف تخریب چهره و عملکرد اشخاص موثر و نهادهای انقلابی است بنابراین همه مراقب باشند که در عملیات روانی دشمنان گرفتار و از مسیر انقلاب و ولایت خارج نشوند.  

وی همچنین از کارگران درخواست کرد که با درک شرایط کشور و بصیرت و دشمن شناسی رفتار کنند تا زمینه برای افراد فرصت طلب و زیاده خواه ایجاد نشود زیرا هر حرکتی که باعث خوشحالی و استقبال دشمنان ملت ما شود، خلاف منافع ملی است.  

روایت تلاش شهید سلیمانی و  صیاد شیرازی در جنگ

بنا به گزارش فارس آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با گرامیداشت سالروز دفاع مقدس و بیان دستاوردها و رشادت‌های ملت ایران در این مدت اظهار کرد: باید گنج‌های دفاع مقدس به خوبی به نسل‌های امروز تبیین و تشریح شود

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جنگ خسارت و کشتار و ویرانی به بار می‌آورد، تصریح کرد: امروز نسل جوان حق دارد در مورد علت وقوع جنگ و شهادت بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جوانان این مرز و بوم که حتی یک نفر آن هم زیاد است سوال کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه صدام در مصاحبه خود بعد از حمله ور شدن از زمین و آسمان گفت: بقیه مصاحبه یک هفته بعد در تهران خواهد بود، گفت: در همان هفته نخست بسیاری از مناطق کشورمان مورد حمله نظامی قرار گرفت و هزاران شهر و روستای کشورمان به تصرف دشمن درآمد و بسیاری با خاک یکسان شد.

وی با بیان اینکه مردم ایران صادقانه وارد میدان شدند و آنچه داشتند از جان و مال خود را به صحنه آوردند، تصریح کرد: وقتی مردم هر چه داشتند با اخلاص به صحنه آوردند خداوند نیز نصرت خود را بر ما وارد کرد تا ملت توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی و پیروز شوند کما اینکه امروز پس از ۴۰ سال دشمن نتوانسته کاری از پیش ببرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حمایت کشورهای غربی و شرقی و کشورهای عربی برای کمک به صدام در جنگ کاملا روشن است، تصریح کرد: اتحاد همه دشمنان علیه کشورمان در شرایطی که نظام هنوز شکل نگرفته بود نتوانست کاری از پیش ببرد و تلاش آنها برای تصرف کشورمان کاری از پیش نبرد.

وی با بیان اینکه از سال‌ها قبل بخش‌های مختلفی از کشورمان توسط دشمنان جدا شده بود، گفت: اما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک پاک کشورمان جدا نشد و این به همت و تلاش مردم، بسیج، نیروهای نظامی و جهادگر بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه یک روستازاده کرمانی تبدیل به حاج قاسم سلیمانی می‌شود و ارتشی جوان که بسیاری از عملیات‌ها را فرماندهی می‌کند شهید صیاد شیرازی می‌شود، گفت: بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس جوانان ساده بودند که توانستند در جنگ کارهای بزرگی را انجام دهند.

عبادت در کنار سیاسی اهمیت دارد

بر اساس گزارش ایسنا حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اینکه امت اسلامی برای مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... خودش تصمیم می‌گیرد، اضافه کرد: امت اسلامی متمایل به شرق و غرب نیست و استقلال خود را در مسائل مختلف، حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: در برابر افرادی که ایستادگی می‌کنند، عده‌ای کفار نمی‌خواهند که آنان پیشرفت کنند و از همین جهت اهمیت ایستادگی در مقابل دشمنان در شرایط کنونی نیز بسیار مورد اهمیت است.

یعقوبی با بیان اینکه کفار از پیشرفت امت اسلامی نگران است، اظهار کرد: عبادت در کنار سیاست اهمیت دارد و افراط و تفریط در بین امت اسلامی ممنوع است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: عبادت  و سیاست به تنهایی مؤثر نیست و باید بدانیم که خداوند ما را برای تنها عبادت و نماز خواندن خلق نکرده است و مؤمن واقعی باید به مسائل روز آگاه باشد و با آگاهی کامل در این دنیا زندگی کند.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی باید مستقل باشد، افزود: امت اسلامی از وابستگی به جایی نخواهد رسید و اگر وابستگی به بیگانه وجود داشته باشد، تهدیدها و تحریم‌ها همیشه مشکل‌ساز خواهد بود.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: مطالعه تاریخ اهمیت تحلیل سیاسی مردم را به ما نشان می‌دهد و در شرایط کنونی نیز باید فریب دشمنان انقلاب اسلامی را نخوریم و در میدان دشمن بازی نکنیم که این نشان از تحلیل سیاسی مردم بیدار ما دارد.


216219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436273

برچسب‌ها