۰ نفر
۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۸

مسئولان محترم، از کرونا چه خبر؟

میرزاعلی آیت‌اللهی
مسئولان محترم، از کرونا چه خبر؟

یادش به خیر پسر همسایه ماهمیشه مقصر بود.

سماورخانه را خواهر کوچکتر سوزانده بود او مواخذه می شد که حواسش راپرت کردی. ما در وقت سیب زمینی خرد کردن دستش را بریده بود او کتک می خورد که تو شیطنت کردی چنین شد. مثلا دختر همسایه بی حجاب زده بود به کوچه پدرش می گفت تو اگربه اوتوجه نمی کردی برای جلب توجه بی حجاب نمی شد.

حالا داستان کرونا هم این است که مقصراشاعه آن و پیک جدید فقط مردمند. مردم دستشان را نمی شویند، مردم ماسک نمی زنند.مردم تجمع می کنند، مردم مسافرت می روند و......
همه این دلایل را می توان پذیرفت ولی دلایل دیگری هم هست که مسئولان مقصرند و باانتشار آمار آن هم خودشان بیدار می شوند و هم مردم توجیه می شوند.

حالا بد نیست  دولت بزرگوارو وزارت بهداشت  لطف کنند بدون ملاحظه شفاف سازی کنند که افراد مبتلا در همه گیری جدید چنددرصدشان درمدارس آلوده شده اند؟چنددرصددرمجالس عزاداری؟چه نسبتی در مجالس عروسی؟و چه میزان درمسافرت؟چقدر در ادارات؟و.....
چه قدرخودمردم مقصرنددو چه قدر دولت بابازگشایی حضوری زودهنگام و بدون دلیل مدارس یا عدم جلوگیری ازبرگزاری مراسم مختلف  و یا اینترنتی نشدن کارها و.......باعث اشاعه کرونا شده است.

جای یک اینفوگرافی شفاف و هفتگی وبدون ملاحظه درمورد محل مبتلا شدن کرونایی ها خالی است. به طور حتم و یقین اطلاعات را بیمارستانها و مراکز سلامت دارند و یا می توانند دریافت کنند و جمع بندی و انتشار هفتگی آن سخت نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =