شهرکرد پنجمین نامزد کسب نشان ملی شهر فعال

شهرکرد آمادگی رسمی خود را به عنوان پنجمین نامزد کسب نشان ملی شهر فعال از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور را اعلام نمود.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری : رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی و رایزنی هیئت ورزش‌های همگانی استان با فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و مکاتبه رسمی شهردار شهرکرد این شهر به عنوان پنجمین شهر نامزد دریافت نشان ملی شهر فعال معرفی شد.

مهندس مرتضی محمدیان دهکردی با اشاره به نشان ملی شهر فعال بیان کرد: شهرهای فعال یک منبع سرمایه‌گذاری در توسعه هر چه بیشتر سرمایه‌های زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی هستند و مسئله مهمی که در شهر فعال مشاهده می‌شود، توجه به همه گروه‌های سنی مختلف و نیاز به بررسی همه جانبه عواملی است که چه مستقیم و غیرمستقیم ایفای نقش می‌کنند.

وی طرح ملی شهر فعال را از زمره برنامه‌های راهبردی فدراسیون ورزش همگامی کشور برای ایجاد شهری دوستدار ورزش، دوستدار بازی کودکان، دوستدار پیاده روی، شهر دوستدار دوچرخه و شهر دوستدار تناسب و آمادگی جسمانی اعلام نمود.

مهندس بهادر عبدالغنی با اشاره به انتخاب شهرکرد به عنوان نامزد شهر فعال اظهارداشت: شهرداری‌ نقش مهمی در ارائه‌ خدمات اجتماعی از جمله ورزش برای تمام اقشار برنامه‌های مشارکتی و کارهای آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه شهر فعال شاهد جامعه فعال هستیم که حامیان اصلی آن شهرداری‌ها می‌باشند، افزود: از نظر شاخص، شهر فعال باید مکان مناسبی برای دوچرخه‌سواری و آماده‌سازی آمادگی جسمانی شهروندان باشد که امیدواریم در این مسیر از حمایت همه‌جانبه مسئولان برخوردار باشیم تا بتوانیم مردمی ورزشی و سالم داشته باشیم و بر چالش‌های حوزه‌های سلامت فائق آییم.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه تاکنون شهرهای یزد، همدان، اردبیل و قزوین به عنوان نامزد کسب این نشان ملی آمادگی خود را به فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور اعلام کردند، بیان کرد: طرح ملی شهرهای فعال در حوزه ورزش همگانی و شهروندی از چندی پیش کلید خورد و در حال حاضر شهرکرد موفق به اخذ نامزدی شهر برتر در این طرح شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =