احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در البرز وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز :  «محمدرضا فلاح نژاد» با بیان این مطلب ضمن اعلام وضعیت هشدار سطح زرد به کشاورزان اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان حاکی از گذر امواج ناپایدار ضعیف از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن از امروز یکشنبه ۶ مهرماه تا اوایل وقت‌سه شنبه مورخ ۸ مهر  روند کاهش محسوس دمای ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در مناطق مختلف استان خواهیم داشت.

وی افزود: در این راستا احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل ماندگاری آن پیش‌بینی می‌شود که باید بیش از پیش مورد توجه کشاورزان و باغداران قرار گیرد.

وی خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان به عنوان رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های استان یادآور شد: باتوجه به نوع و اثر مخاطره،  مسئولین ذیربط ضمن آگاهی از وجود پدیده جوی، تدابیر لازم را درصورت نیاز اتخاذ نمایند . 

وی تصریح کرد: همچنین لازم است تمهیدات لازم به منظور اطمینان از تسریع در برداشت سیب، انگور، پنبه، ذرت و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف و کنترل دما و رطوبت سالن‌های تولیدی ( از قبیل گلخانه، دامداری، مرغداری‌ها و سالن‌های پرورش قارچ ) و همچنین محافظت از کندوهای زنبور عسل در ارتفاعات و تامین خوراک مناسب برای زنبور جهت جلوگیری از خسارت احتمالی و پیشگیری از هرگونه بروز مخاطره ناشی از آن اقدام لازم به عمل آورند.

46
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =