رونمایی از نخستین سامانه مدیریت رستوران های کیش

با همت سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی برای نخستین بار در کشور؛ سامانه مدیریت یکپارچه رستوران های جزیره کیش در این منطقه رو نمایی شد

به گزارش خبرآنلاین از کیش، در این جلسه، خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش این گام بزرگ را از اقدامات ارزشمند در حوزه گردشگری بر شمرد و گفت: مسافرانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند می توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات دقیق مراکزی پذیرایی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نشان ارائه خدمات مراکز پذیرایی و تنوع غذاهای محلی را به عنوان یکی از جذابیت های جزیره کیش معرفی کرد و اظهار داشت: با توجه به این که مراکز پذیرایی این منطقه ظرفیت های قابل توجهی برای توسعه دارند؛ از این رو تنوع غذایی یکی از جذابیت های سفر است که موجب جذب گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا می شو.

وی در همین زمینه به کتاب ارزشمندی تحت عنوان"از سیر تا پیاز" اثر مرحوم نجف دریابندری اشاره داشت و افزود: این کتاب فاخر با گرد آوری اطلاعاتی از مکتب های غذایی دنیا از جمله مکتب غذای ایرانی و یکی از عناصر انگیزشی برای ترغیب و جذب گردشگران به شمار می رود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، بر لزوم اهمیت شناخت مکتب و تمدن غذایی و دیرپای ایران تاکید کرد و خاطر نشان کرد: رو نمایی از این سامانه، یک نو آوری و پیشگام بودن در حوزه گردشگری؛ اقدام ارزشمندی است که می تواند مکتب غذای ایرانی را در سطح دنیا معرفی و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کند.

خسرو نشان با بیان این که ماهیت جزیره کیش با گردشگری آمیخته شده و پیشگام در حوزه های مختلف از جمله گردشگری است گفت: ظرفیت های این منطقه به فعالین اقتصادی در جزیره کیش حس اعتماد و آرامش را می دهد که علاقمند به سرمایه گذاری در این منطقه هستند.

وی در خصوص افزایش و توسعه جاذبه های گردشگری در این منطقه یاد آور شد: سازمان منطقه آزاد کیش از سرمایه گذاران نوآور و خلاق که قصد ایجاد جاذبه های گردشگری جدید در این منطقه را در اولویت کار خود قرار دادند حمایت می کند.

نشان گفت: جزیره کیش با مدیریت یکپارچه می تواند به عنوان یک پایلوت گردشگری در منطقه مطرح شود.

سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه رستوران های جزیره کیش ضمن تبریک هفته گردشگری به فعالین این حوزه؛ کاهش بروکراسی اداری و افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات را از ویژگی های این سامانه برشمرد و اظهار داشت: با تسهیل در فرایند صدور مجوز موسسات و رستوران های فعال در سطح جزیره کیش، مراجعه کنندگان با دسترسی به اطلاعات جامع در این زمینه می توانند برای هر چه بهتر شدن ارائه خدمات نسبت به ارائه پیشنهاد های خود از طریق سامانه اقدام کنند.

وی افزود: تحقق این مهم، تحولی دیگر در صنعت گردشگری جزیره کیش است.

علی ابراهیمی معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هدف از طراحی و اجرا سامانه مدیریت یکپارچه رستوران های کیش را ارائه خدمات با کیفیت و تسهیل در امور فرایند دسترسی به اطلاعات و ارتقای آموزش عنوان کرد و گفت: رونمایی از این سامانه با ۳ هدف: کاهش بروکراسی اداری و اخذ مدارک و لینک مدیریت بازرگانی سازمان و حوزه گردشگری، شفافیت سازی و دسترسی به آخرین اخبار سازمان منطقه آزاد کیش و بخش های مختلف و نظارت بر عملکرد مراکز پذیرایی در این منطقه است.

همایون ابوالحسنی نائب رئیس هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی کیش با بیان این که فعالیت هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی از آبان سال ۹۸ با خط مشی " نحوه عملکرد جامعه توسط مدیریت سیستم یکپارچه" فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: با همکاری، همراهی و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و توسط تیم مجرب این سامانه طراحی و به مرحله اجرا رسید.

ابوالحسنی با اشاره به این که سامانه مدیریت یکپارچه رستوران های جزیره کیش در زمینه مواد غذایی، فعالیت رستوران ها و مراکز خدماتی است و از این رو خدمات، کیفیت محصول، مشتریان و ارائه خدمات مختلف درجه بندی نشده بود اظهار داشت: در کشورهای مختلف ارائه خدمات مختلف بر اساس طبقه بندی محصولات انجام می شود که طی برگزاری بیش از ۳۰جلسه کارشناسی، موفق شدیم از این سامانه رونمایی کنیم و طبق درجه بندی محصولات به مشتریان خدمات ارائه دهیم.

در این مراسم، گزارشی در خصوص نحوه ارائه خدمات سامانه مدیریت یکپارچه رستوران های جزیره کیش توسط حسین کربلایی مدیر اجرایی جامعه مراکز پذیرایی کیش  ارائه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    با این خبرها دل ما را آب نکن چون نمیتوانیم مسافرت برویم