۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۴

گوگل به مناسبت تولد چارلی چاپلین (16 آوریل / 26 فروردین) لوگوی خود را به صورت کلیپی درآورد که ادای احترامی به این نابغه سینما است.

به گزارش خبرآنلاین، گوگل به مناسبت صد و بیست و دومین سالروز سر چارلز اسپنسر چاپلین، بازیگر، کارگردان و آهنگساز مشهور لوگوی همیشگی موتور جستجوی خود را به شکل کلیپی دو دقیقه و سی ثانیه‌ای درآورده که در آن فردی شبیه چارلی چاپلین در هیبت شخصیت مشهور «ولگرد» فرورفته است.

گوگل به عنوان پربازدیدترین سایت جهان به مناسبت روزهای خاص و تولدهای مهم لوگوی خود را به شکلی دیگر درمی‌آورد، اما به ندرت دست به تغییر لوگوی خود به یک فیلم کرده بود.

در این کلیپ سیاه و سفید یک مامور پلیس پس از دیدن چاپلین در حال خواندن روزنامه گوگل روی یک نیمکت پارک به تعقیب او برمی‌آید، در این کلیپ تصویر مردی را می‌بینیم که در حال کشیدن لوگوی گوگل است.

ولگرد برای ورود به سالنی نیاز به یک دلار دارد و به همین دلیل شروع به کشیدن لوگوی گوگل به سبک خودش می‌کند و درنهایت موفق می‌شود پلیس را گول بزند و از او پول بگیرد. در انتها ولگرد مثل همیشه به سوی افق راه می‌افتد.

پس از اتمام این کلیپ صفحه‌ای باز می شود که در آن گوگل صفحات مربوط به چارلی چاپلین در وبسایت‌های اینترنتی را در آن فهرست کرده است.

چاپلین سال 1889 در لندن به دنیا آمد و با شخصیت ولگرد با شلوار گشاد و کفش بزرگش، کلاه گردش و سبیل شبیه به مسواکش در یادها مانده است.

گوگل دودل (بخشی از سایت گوگل که مسئول تغییر لوگو آن است) اولین بار در ماه مه 2010 به مناسبت 30 سالگی بازی مک-من لوگوی خود را به شکل کلیپ و نه فیلم تغییر داد. پس از آن در هشتم اکتبر سال 2010 به مناسبت تولد جان لنون لوگوی خود را به شکل چهره این خواننده در آورد، یک روز پیش از آن نیز 32 ثانیه از کلیپ «تصور کن»، محبوب‌ترین آهنگ تک‌نفره لنون را در لوگوی خود پخش کرد.

حدود 13 سال است که گوگل لوگوی خود را به مناسبت‌های مختلف از تعطیلات، روز ثبت اختراع و تولد یا مرگ هنرمندان گرفته تا اتفاقات ورزشی تغییر می‌دهد.

«روشنایی‌های شهر»، «عصر جدید»، «دوش‌فنگ»، «دیکتاتور بزرگ» و «لایم لایت» از آثار مشهور چاپلین هستند.

تلگراف / 16 آوریل

54141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =