رسانه‌های گروهی خارجی: توسعه زیرساخت‌های چین به اقتصاد جهانی کمک می‌کند

همراه با مهار موفقیت آمیز ویروس کرونا در چین، موتور اقتصادی چین بار دیگر با سرعت در حال فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دولت چین با سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی جدید داخلی، نه تنها فرصت های شغلی بسیار در داخل کشور ایجاد کرده، بلکه تقاضا برای سنگ آهن، نیکل، مس، روی و سایر فلزات صنعتی مورد استفاده در پروژه های زیربنایی را نیز بسیار افزایش می دهد. رسانه های خارجی گزارش دادند که به خاطر بهبود مداوم اقتصاد چین، موج ساخت و ساز تاسیسات زیربنایی چین، صنعت معدن و  فلزات جهان به طور کلی سود برده و عملکرد اقتصادی جهانی قوی تر از حد انتظار است.

"نیویورک تایمز" نوشت: چین در اوج رونق ساخت و ساز تاسیسات زیربنایی قرار دارد. همزمان با شروع دوباره ساخت و ساز چین، قیمت سنگ آهن، نیکل، مس و سایر فلزات در حال افزایش است که به نفع اقتصاد جهانی خواهد بود.

"وال استریت ژورنال" گزارش داد: چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، نیمی از مصرف مس جهانی را به خود اختصاص داده است. قیمت بین المللی مس از دو سال گذشته به بالاترین سطح رسیده است. این دقیقا به دلیل  آن است که اقتصاد چین در ماه اگوست به بهبود خود ادامه داده و صنعت تولید چین به طور مداوم  و باثبات رشد کرده است.

اقتصاددانان سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) پیش بینی کرده اند که تولید ناخالص داخلی چین 1.8٪ در سال 2020 رشد می کند و این کشور تنها کشور در گروه G20 خواهد بود که امسال رکود اقتصادی را تجربه نخواهد کرد.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =