الرایه باشگاه بعدی مهدی ترابی را معرفی کرد

ورزش سه نوشت: تیم های حاضر در لیگ ستارگان قطر فعالیت نقل و انتقالات را برای تقویت خود جهت فصل جدید رقابت ها انجام می دهند و در این بین نام ستاره های ایرانی نیز دیده می شود.

 روزنامه "الرایه" قطر در گزارشی در ارتباط با شرایط نقل و انتقالاتی تیم های مختلف حاضر در لیگ ستارگان منتشر کرده که در این گزارش درباره وضعیت برخی از بازیکنان ایرانی حاضر در این لیگ و همچنین بازیکنانی که مدنظر تیم های قطری قراردارند صحبت شده است.

در این گزارش آمده است: باشگاه های قطری وارد مرحله مهمی در نقل و انتقالات شده اند چرا که لیگ این کشور از سپتامبر گذشته شروع شد و سه هفته از این مسابقات پشت سرگذاشت شده است. به همین خاطر و با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان نقل وانتقالات این باشگاه ها رقابتی جدی را برای جذب بازیکن آغاز کرده اند.  در حال حاضر نیمی از باشگاه های لیگ قطر هنوز نتوانسته اند تیم مدنظرشان را تکمیل کنند و برای داشتن تیمی قوی نیازمند جذب چند بازیکن باکیفیت هستند. 

در این میان باشگاه هایی مثل الخور، القطر، ام صلال، الریان و الخریطیات به دنبال تغییر در ترکیب و جذب بازیکنان جدید هستند.

تیم ها و ستاره ها

تعدادی از باشگاه های قطری  ستاره های مطرح خارجی را به خدمت گرفته اند . در تیم السد  بغداد بونجاح الجزایری، سانتی کازورلا اسپانیایی، وو یونگ جو ، نام تائه هی از کر ه و گیلهرم تورس از برزیل. همچنین در تیم الدحیل نیز بازیکنان مطرح خارجی مانند رامین رضاییان، یوسف المساکنی ، ادمیلسون،مهدی بن عطیه و دودو  بازی می کنند. 

همین در مورد الوکره هم وجود دارد که در ترکیب آن ها عثمان کولیبالی مالیایی، سبایوس اسپانیایی، سانچز استرالیایی ، محمد بن یتو الجزایری و لوکاس مندز برزیلی حضور دارند. تیم الغرافه نیز  بازیکنان خارجی از جمله عدلان قدیوره و سوفیان هانی الجزایری ، هکتور مورینیو مکزیکی ، جاناتن کودیجا اهل ساحل عاج و کو جاچئول کرده را در ترکیبش دارد.

السیلیه نیز کارا سنگالی، نادر بلحاج الجزایری، احمد حمودان مراکشی ، تیاگو برزیلی و مهند علی عراقی ، الاهلی که اکنون با 9 امتیاز از سه بازی صدرنشین است 5 بازیکن خارجی به نام های شانل لوری استرالیا، محمد دیامی سنگال، هرنان پرز پاراگوئه ، نبیل الزهرا مراکشی و امید ابراهیمی ستاره ایرانی را در اختیاردارد.

در تیم الخریطیات نیز بازیکنانی چون ستاره ایرانی پژمان منتظری ، محمد عثمان سوریه ای ، راشد تیبرکانن مراکشی، عمر ساکو اهل ساحل عاج وهمچنین اوانس منساه حضور دارند. 

قراردادها 


در مورد العربی هم همین موضوع وجود دارد چرا که لیست بازیکنان خارجی آن ها با پنج بازیکن بسته شده است. حمدی الحرباوی تونسی، آرون گونارسون ایسلندی، مارک مونیسا اسپانیایی ،میشل لاسوگا آلمانی و مهرداد محمدی بازیکن ایرانی. العربی اما به دنبال تغییراتی در بازیکنان خارجی اش است و براساس گزارش ها لاسوگا و الحرباوی احتمالا این تیم را ترک کنند. الحرباوی البته این موضوع را رد کرده و گفته که در العربی می ماند اگر چه اخباری درباره احتمال بازگشت او به فوتبال تونس وجود دارد هرچند هنوز این موضوع به طور رسمی اعلام نشده است. 

از طرفی العربی در حال عقد قرارداد با مهدی ترابی مهاجم ایرانی است اما این اتفاق هنوز رخ نداده و دلیل اصلی آن این است که العربی برای خرید بازیکن جدید نیاز به فروش یک بازیکن دارد. همانطور که در مورد پورعلی گنجی و انتقال او به چین اتفاق افتاد و طبق مقررات العربی بعد از آن توانست با مهرداد محمدی قرارداد ببندد. نکته مهم اینجا است که پیرلاسوگا مهاجم آلمانی تیم العربی که دچار مصدومیت شد به احتمال زیاد نامش از لیست این تیم خارج شده و جا برای مهدی ترابی باز می شود.

الریان و آسیا

تیم الریان قطر کماکان به دنبال جذب یک هافبک آسیایی به جای بازیکن کره ای اش است که قراردادش را با این تیم فسخ کرد و باشگاهی خارج از لیگ قطر رفت تا در حال حاضر در الریان یاسین براهیمی از الجزایر، مرکادو آرژانتین، یوهان بولی ساحل عاج و فرانک کام کامرونی در لیست خارجی های این تیم حضور داشته باشند. الریان برای پرکردن سهمیه و همچنین حضور پرقدرت در لیگ ستارگان به یک بازیکن دیگر نیاز دارد تا از عنوان نایب قهرمانی اش در فصل قبل دفاع کند.

دو خارجی ام صلال

ام صلال دو بازیکن خارجی به نام عبدالنور بلهوسینی الجزایری و ایمن عبدالنور تونسی را در اختیار دارد و سه بازیکن دیگر می تواند جذب کند. در پایان فصل گذشته سه بازیکن خارجی این تیم با وجود اینکه قبل از شروغ فصل تمدید کرده بودند ، قراردادشان را لغو کردند. ام صلال باید سه بازیکن خارجی اش را به سرعت جذب کند تا بتوانند با افکار سرمربی مراکشی تیم هماهنگ شوند. 


پرسپولیس زیر ذره بین تیم های لیگ ستارگان در لیگ قهرمانان آسیا ستاره های برجسته ای به فوتبال آسیا معرفی شدند که این می تواند به نفع باشگاه های قطری باشد و این بازیکنان را به خدمت بگیرد. به ویژه بازیکنان پرسپولیس، تیمی که به نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان صعود کرده و فرد باید با النصر بازی کند. هر بازیکنی از این تیم می تواند به لیگ ستارگان بیاید چرا که این تیم مجموعه ای از بازیکنان مستعد و قدرتمند است به خصوص شجاع خلیل زاده و عیسی آل کثیر در این دوره از رقابت های نمایش درخشانی داشته اند.

اهدافی برای تغییر

برخی از باشگاه هایی قطری ممکن است با توجه به اهدافی که در مسابقات فصل آینده دارند تغییراتی را در تیم خود ایجاد می کنند هرچند تیم های السد و الدحیل دو تیم مطرح فوتبال قطر در لیگ قهرمانان آسیا بعد از حذف از این مسابقات هنوز بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته اند. 

همه چیز ظرف روزهای آینده مشخص خواهد شد چرا که الان خبر و صحبت زیاد است اما قرارداد رسمی تا الان خیلی کم امضا شده است. با این وجود باشگاه های قطری امسال هم قصد دارند سرمایه گذاری جدی و زیادی را انجام بدهند تا شاید فصل آینده بتوانند کاری که امسال نتوانستند را در آسیا انجام داده و به فینال لیگ قهرمانان برسند.

258 41
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =