چین: آمریکا تلاش می کند جهان را به عصر جنگل بازگرداند

ایسنا نوشت: پس از اتهام‌زنی جدید واشنگتن علیه پکن و آژانس‌های سازمان ملل، چین آمریکا را به "دروغ‌گویی" و تلاش برای بازگرداندن جهان به "عصر جنگل" متهم کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد روز جمعه گفت: واقعا از اتهامات مطرح شده توسط بتسی دیواس، وزیر آموزش آمریکا که روز پنجشنبه در یکی از نشست‌های مجمع ملی سازمان ملل در سالروز کنفرانس شاخص و برجسته زنان در سال ۱۹۹۵ میلادی مطرح شد، احساس تاسف می‌کنیم.

"ناتالیا کانم"، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت: هرگونه تهدید علیه زنان مغایر با اقدامات و سیاست‌های ماست.

وی افزود: ما برای بهداشت، حقوق و روش‌های داوطلبانه جنسی و باروری بالاترین اولویت را قائل هستیم. ما اقدامات و روندهایمان را در چین مورد بررسی مجدد قرار داده‌ایم و طی چهار سال گذشته آمریکا حتی یک بار هم از برنامه‌های ما بازدید نکرده است.  

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی بودجه صندوق جمعیت سازمان ملل را با این ادعا که آن از "برنامه سقط اجباری یا عقیم‌سازی غیر ارادی حمایت می‌کند" قطع کرد. سازمان ملل این تصمیم را یک برداشت نادرست خواند.

دیواس و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای چین را به وادار کردن اویغورها و دیگر اقلیت‌های قومی به انجام "سقط اجباری، عقیم‌سازی اجباری و قرار دادن غیر ارادی وسایل جلوگیری از بارداری در بدن‌شان" متهم کردند.

یکی از سخنگویان نمایندگی چین در سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: این اظهارات دروغ محض و کاملا ساختگی هستند.

وی افزود: برخی سیاستمداران آمریکایی بر طبق عادت دروغ می‌گویند و فریب می‌دهند. آنها با نیت بد رویارویی سیاسی را به وجود می‌آورند و همکاری چندجانبه را متزلزل می‌کنند. آمریکا بر خلاف جریان حرکت می‌کند و به بزرگ‌ترین تخریب‌کننده نظم بین‌المللی موجود تبدیل شده و در تلاش‌ است هر جور می‌تواند جهان را به عصر جنگل بازگرداند.    

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =