تندیس‌های جهانی سینمای مستند در موزه سینمای ایران

آیین جانمایی تندیس‌های جهانی سینمای مستند روز گذشته جمعه ۱۱ مهرماه در موزه سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، در این مراسم که برخی از اعضای انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ، مدیران وکارشناسان موزه سینما حضور داشتند، تندیس های جهانی مستندسازان در جایگاهی مشخص جانمایی شد.

پیرو نشست‌های مشترک میان  مدیران موزه سینما و هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند مقرر شد جایگاه سینمای مستند در موزه سینما در دو مرحله مشخص شود که در مرحله نخست جانمایی تندیس‌های جهانی سینمای مستند درتالاربین الملل‌انجام شد و در مرحله بعد اتاق سینمای مستند نیز در موزه سینمای ایران راه اندازی خواهد شد.

ساز و کار راه اندازی اتاق مستند سینمای ایران در آینده ای نزدیک با همکاری مشترک انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و موزه سینما تعیین و مشخص می شود.

در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد برخی از اعضای انجمن همچون منوچهر مشیری، ارد زند، مهوش شیخ الاسلامی، هوشنگ میرزایی، محمدرضا وطن دوست، فتح الله امیری، نیما عسگری، آرش لاهوتی، آرش اسحاقی و محسن استادعلی و مهران عباسی حضور داشتند.

علاوه بر موارد ذکر شده مقرر شد امکان بهره برداری از سایر امکانات وظرفیت های مجموعه موزه از جمله اکران ویژه فیلم‌، نقد وبررسی ، نشست های تخصصی و بزرگداشت وساخت تندیس پیشکسوتان سینمای مستند نیز فراهم شود.

در این رویداد به دلیل شیوع بیماری کرونا شرایط حضور سایر اعضاء انجمن صنفی کارگردانان مستند مقدور نبود.

گفتنی است، هرکدام از اعضای انجمن با هماهنگی هیات مدیره انجمن و موزه سینما می‌توانند  تندیس‌های خود را به موزه سینما اهداء کنند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =