بهره‌مندی ۴هزار سالمند از خدمات بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴هزار و ۷۰۰سالمند در استان قزوین از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین ؛علیرضا وارثی، مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: هزار و ۱۶۹سالمند در حوزه اجتماعی و سه هزار و ۵۳۱سالمند در حوزه توانبخشی از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
به گفته وارثی، حدود دو هزار نفر از آن‌ها از خدمات حمایتی ومعیشتی (مستمری) برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: ۴۱۰سالمند در ۸مرکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و ۲۰۰نفر هم از خدمات ۴مرکز روزانه سالمند بهره‌مند هستند.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: یکی از برنامه‌های دفتر توانمنـد سازی معلولان برنامه توانبخشـی مبتنی برجامعه است که حدود ۹۲۰نفر از افراد تحت پوشش این برنامه دراستان، بالای ۶۰سـال است و در طیف سالمنـدان قرار می‌گیرنـد.
وارثی افزود: از طریق برنامه سی بی آر (CBR) سالمندان تحت پوشـش این برنامه در نقاط مختلف روسـتایی و دور افتاده به خدمات مختلف در زمینه سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی و توانمند سازی دسترسی پیدا می‌کننـد.
او اضافه کرد: این خـدمات از طریق ارجاع به واحدهای مربوطه، آموزش افراد و یا مداخله مسـتقیم در سـطح جامعه محلی صورت می‌گیرد.
وارثی گفت: در برنامه سی بی آر اقداماتی در زمینه رفع موانع فیزیکی و نگرشـی انجام می‌شود تا مشارکت اجتماعی سالمندان در جامعه افزایش یابـد.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: همچنین سالانه حدود ۳۰منزل و وسایل روزمره زندگی افراد سالمند مناسب سازی می‌شوند تا زمینه‌های مشارکت بیشتر آن‌ها در فعالیت‌های خانوادگی و استقلال فردی فراهم شود.

به گفته او، برابرقانون جامع حمایت‌های مالی سازمان، سالمندان دارای معلولیت از خدماتی از جمله هزینه درمان، دفترچه بیمه خدمات درمانی، وسایل کمک توانبخشی و کمک هزینه مناسب سازی استفاده می‌کنند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی معلولان و سالمندان گفت: افزایش کیفیت زندگی معلولان و سالمندان و ارتقاء توانایی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارت‌های زندگی، ارتقاء عملکرد زندگی روزمره و افزایش سطح استقلال فردی و همچنین رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت‏های اجتماعی از جمله اهداف این طرح است.
دهم مهر ماه به عنوان روز جهانی سالمند نام گذاری شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =