سرنوشت انتخابات آمریکا، سوژه داغ رسانه‌های انگلیس

ایرنا نوشت: ابتلای دونالد ترامپ به بیماری کووید-۱۹ و احتمال از کار افتادگی و مرگ وی در استانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سوژه داغ رسانه های انگلیسی تبدیل شده است.

 شبکه خبری اسکای گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا و همسرش اینک باید دو هفته خود را قرنطینه کنند تا مراحل درمانی‌ آنها تکمیل شود. به این ترتیب نامزد جمهوری خواهان دست کم ۱۴ روز آینده از شرکت در مناظره‌های ریاست جمهوری بی نصیب می‌ماند.

کارشناسان پزشکی معتقدند که ترامپ با داشتن ۷۴ سال سن و چاقی مفرط از ریسک بالایی برخوردار است و بخت او برای فرار از کرونا چندان امیدوار کننده نیست.

بر اساس این گزارش اگر ترامپ از کار افتاده شود یا جان خود را از دست بدهد، کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه باید نامزد دیگری را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند.

فرد جایگزین نیز مطابق همان رویه‌ای انتخاب خواهد شد که نامزد احزاب سیاسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده می‌شوند؛ به این ترتیب که ۱۶۸ عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان –۳ نفر از هر ایالت و سه نفر از مناطق کلمبیا،  ساموآ آمریکا، گوام، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو و جزایر ویرجین آمریکا -  رای گیری کرده و کاندیدای مورد نظر، با کسب اکثریت آراء انتخاب می‌شود.

در واقع کمیته ملی جمهوری‌خواهان موظف است تا حتما از طریق برگزاری انتخابات، نامزد جدید این حزب را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند. این بدین معناست که مایک پنس معاون رئیس جمهوری‌ آمریکا که در شرایط فعلی سکان دولت را موقتا بر عهده گرفته، امکان پر کردن جای خالی ترامپ را در انتخابات نخواهد داشت.

اسکای نیوز در ادامه گزارش داد که اگر قرار باشد ترامپ از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حذف شود، انتخاب و معرفی جانشین او با توجه به فاصله باقی‌مانده تا ۱۳ آبان چالش برانگیز خواهد بود. در واقع اگر مشکل چاپ انبوه برگه‌های رای‌گیری و سرعت توزیع آن نادیده گرفته شود، باید در نظر داشت که مهلت پذیرش اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت های مختلف آمریکا تا پایان انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان خاتمه یافته است.

همچنین با توجه به اینکه انتخابات پیش رو از طریق سیستم پست برگزار می‌شود، احتمالا میلیون‌ها آمریکایی در تعرفه‌هایی رای خود را اعلام خواهند کرد که نامی از جانشین ترامپ دیده نمی‌شود و این مساله به بروز درگیری‌ها و اختلافات سیاسی منجر خواهد شد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی هم در گزارشی به اختلال در کارزارهای تبلیغاتی ترامپ در روزهای آینده اشاره کرد و گزارش داد که احتمالا میتینگ تبلیغاتی ۱۵ اکتبر در میامی فلوریدا برگزار نخواهد شد. شاید این جلسه از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شود اما به گفته بی بی‌سی این مساله به میزان زیادی به سلامتی ترامپ بستگی خواهد داشت.

بی‌بی‌سی همچنین عنوان کرد که در زمان حاضر بحث تعویق تاریخ انتخابات که نیازمند دستور کنگره است چندان بصورت جدی مطرح نیست. چنانچه در برخی از ایالت‌ها انتخابات پستی آغاز شده است.

این شبکه خبری همچنین به اظهارات ترامپ در مناظره تلویزیونی هفته گذشته با جو بایدن اشاره کرد که استفاده از ماسک و سیاست‌های پیشنهادی او برای مقابله با کرونا را به سخره گرفت. به گفته بی‌بی‌سی، ابتلای ترامپ از یک سو باعث افزایش نگرانی افکار عمومی نسبت به عدم درک صحیح رئیس جمهوری از بحران کرونا و از سوی دیگر به تقویت حس ترحم مردم با ترامپ و همسرش خواهد شد. از این منظر مخالفان ترامپ کمتر قادر خواهند بود تا از غیبت او در فضای سیاسی بهره‌وری لازم را کسب کنند.

نشریه دیلی تلگراف نیز با اشاره به سن و وزن بالای ترامپ و انتشار نمودارهای پزشکی او را در ردیف افراد پر خطر مبتلایان به کرونا ارزیابی کرد. بر اساس تحقیقات مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری آمریکا، احتمال بستری شدن افراد بین ۶۵ تا ۷۴ سال بر اثر کرونا پنج برابر بیشتر از افراد سنین ۱۸ تا ۲۹ سال است. همچنین احتمال مرگ ان‌ها بر اثر کرونا ۹۰ درصد بیشتر از سایر گروه‌های سنی است. «میشل هد» محقق دانشگاه ساوت‌همپتون در همین رابطه می‌گوید که رئیس جمهوری آمریکا با ۷۴ سال سن و اضافه وزن در وضعیت آسیب پذیری قرار دارد.

این در حالیست که تحقیقات نشان می‌دهد برخلاف ادعای ترامپ، او دچار عارضه قلبی است و پزشکان دو سال پیش هشدار دادند که هر زمان ممکن است او دچار حمله قلبی شود.

دیلی تلگراف گزارش داد که حتی اگر ترامپ از این بیماری جان سالم به در برد دچار امراض پساکرونا خواهد شد که بر اساس تحقیقات بیمارستان بریستول سه چهار بهبودیافتگان از آن رنج می‌برد.

به رغم این تفاسیر باید در نظر داشت که کاهش محبوبیت ترامپ در ماه‌های اخیر و بخت بیشتر پیروزی رقیب دمکرات او در انتخابات ریاست جمهوری، این پرسش را بیش از پیش مطرح می‌کند که ابتلای نامزد جمهوری‌خواهان به کرونا اتفاقی ناگهانی یا برنامه‌ای از پیش طراحی شده است؟

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =