صادرات از پایانه مرزی بیله سوار کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش ۴۸ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار در ۶ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، کلیم‌الله وثوقی با بیان اینکه در مدت شده حدود ۱۰۹ هزاران کالا صادر شده است، افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۰ هزاران صادر شده بود که این مهم کاهش ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: حدود ۱۰۹ هزاران کالا توسط ۴ هزار و ۸۱۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا توسط ۴ هزار و ۶۴۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳ هزار و ۷۷۴ تن کالا توسط ۱۷۱ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

وی محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما، را عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد. 

وثوقی صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را یادآور شد و افزود: در ۶ ماه گذشته ۹۴ هزار و ۷۵۸ تن کالا توسط ۴ هزار و ۲۴ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل تصریح کرد: آب‌معدنی، برنج، گچ، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، ام دی اف، نئوپان، سیمان، نمک، پروفیل، هیدروکربن و بیسکویت عمده‌ترین کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وثوقــی گندزدایی و ضدعفونی مرتب پایانه مرزی بیله سوار را باهدف مبارزه با ویروس کرونا خاطرنشان کرد و گفت: به دلیل شیوع این ویروس منحوس تردد مسافر از پایانه مرزی ۱۰۰ درصد کاهش‌یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =