بیانیه سفارت ایران در باکو در محکومیت حمله به افراد و مراکز غیرنظامی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز در بیانیه‌ای هرگونه نقض حقوق مردم بیگناه و کشتن و مجروح کردن آنها و نابودی و وارد کردن خسارت به اماکن، امکانات و دارایی‌های غیرنظامی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز (یکشنبه) در محکومیت حمله به افراد و مراکز غیرنظامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: بر اساس اعلام منابع رسمی جمهوری آذربایجان از جمله دفتر دادستان کل این کشور، از زمان شروع موج جدید درگیری‌های طرفین آذربایجانی و ارمنی در منطقه قره باغ و ۷ شهر پیرامونی آن، تعداد زیادی از شهروندان عادی جمهوری آذربایجان شامل زنان و کودکان کشته و زخمی و بسیاری از اماکن، امکانات و مراکز غیر نظامی نابود شده است. دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان خبر داده است که تا بامداد روز ۳ اکتبر تعداد ۱۹ نفر از مردم بیگناه کشته و ۶۳ نفر زخمی و ۴۴ اماکن و امکانات غیر نظامی و ۱۸۱ خانه ویران شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه و یادآوری عرف، هنجارها و اصول و قواعد بین‌المللی حاکم بر مخاصمات مسلحانه از جمله کنوانسیون‌های ژنو (۱۹۴۹) و پروتکل‌های الحاقی آن (۱۹۷۷) و به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در مورد حمایت از غیرنظامیان، هرگونه نقض حقوق مردم بیگناه و کشتن و وارد آوردن جراحت بر آنان و نیز نابودی و ایراد خسارت به اماکن، امکانات و دارایی‌های غیرنظامی را به شدت محکوم می‌کند و به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =