تامین ۳ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی در شش ماه نخست سال

دبیر و سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اعلام تخصیص ۳/۵ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی گفت: حدود ۳ میلیارد دلار از این میبلغ تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا کلامی در برنامه تلویزیونی درباره تصمیمات جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص اختیاراتی که به کارگروه‌های استانی ستاد تنظیم بازار داده شده است گفت: ستاد تنظیم بازا استانی این اختیار را دارد که در مواقعی که از سوی ستاد ملی توزیع اقلام مختلف در استان‌ها صورت می‌گیرد درخصوص تقسیم اقلام در بخش‌های مختلف و نیز تعیین شبکه توزیع اقلام، ستادهای استانی تصمیم گیرنده خواهند بود.
وی با بیان اینکه موضوع قیمت گذاری اقلام به صورت استانی رد شد افزود: این کار باعث ایجاد اختلاف قیمت در استان‌های مختلف و در نتیجه جابجایی کالا به سمت استان‌های با قیمت بالاتر می‌شد که باعث برهم خوردن سیاست‌های عرضه و تقاضا می‌شد؛ و تنها اختیاراتی در خصوص مدیریت هزینه‌های نگهداری و حمل و نقل به کارگروه‌های استانی داده شد.

کلامی هم چنین با اعلام اینکه در ۶ ماهه نخست سال مبلغ ۳/۵ میلیارد دلار برای ۵ قلم کالای اساسی تخصیص داده شد و میزان ۳ میلیارد دلار آن تامین شده است افزود: با توجه به اینکه قرار شد کالاهای موجود در بنادر نیز آزاد شود می‌توان این نوید را داد که به زودی آرامش به بازار برگردد.
وی درباره مشکلات وجود در حوزه تامین نهاده دامی گفت: با ساماندهی سامانه بازارگاه از سوی وزارت جهاد کشاورزی، و رفع ایرادات آن، مشکللات مربوط به اختلاف قیمت ارز در این حوزه رفع به لزوم ایجاد گره بین محصول نهایی و نهاده تحویلی تاکید کرو و گفت: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان به کسانی نهاده تحویل داده می‌شود که محصول تحویل دهند.
۲۲۳۲۲۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =