اشتغال پایدار با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باعث ایجاد فرهنگ اشتغال در خانواده، اشتغال پایدار و موجب بهبود فرهنگ کار در استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عیسی قبادی، معاون اقتصادی استاندار قزوین در جلسه‌ای با رئیس و معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان قزوین گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، باعث ایجاد فرهنگ اشتغال در خانواده می شود و فرهنگ‌سازی زمینه‌ساز مهم‌ترین تحولات اجتماعی در ساختار اشتغال جامعه خواهد شد. از این‌رو این طرح می‌تواند علاوه بر توفیقات در زمینه اشتغال پایدار، موجب بهبود فرهنگ کار در استان شود.
قبادی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلفی ورود کرده که موجبات توفیقاتی برای کشور بوده است. لذا امیدواریم اجرای موفق این طرح، ثمرات مناسبی برای حال و آینده مردم استان به جای بگذارد.
او اظهار کرد: ما با تمام وجود شرایط سختی را که مردم با صبر و فداکاری تحمل می‌کنند؛ درک می‌کنیم و از همراهی مردم سپاسگزاریم. اما به نظر می‌رسد راه‌حل، کمک به بهبود فرهنگ کار و ایجاد اشتغال به خصوص با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای است که ضامن کشور، از آسیب‌های اقتصادی است.
فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین در این دیدار اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تحت نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای در حال اجرا بوده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر استان به عنوان ناظر استانی طرح است.
او ادامه داد: جهاددانشگاهی استان قزوین وظیفه دارد سه مرحله «شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی»، «توانمندسازی متقاضیان» و «اتصال به بازار» با هدف ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی برای ۱۵۰۰نفر در استان را به سرانجام رساند. هم‌چنین ثبت‌نام در سامانه www.inhb.ir از حدود یک ماه پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
پیله چی اظهار کرد: حمایت سازمان‌ها و دستگاه‌های استان موجب موفقیتی بزرگ در اشتغال خانگی استان می شود و کارگروه اقتصادی استان می‌تواند کمک شایانی در اجرای این طرح ملی داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =