۱ نفر
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
تاخیر در ثبت‌نام وام‌های دانشجویی

ایرنا نوشت: رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: ثبت نام وام های دانشجویی طبق روال متعارف سال های گذشته در نیمه مهرماه آغاز می شد اما امسال به دلیل تغییرات اعمال شده و نیاز به آماده کردن مقدمات نرم افزاری، این برنامه با تاخیر همراه خواهد بود. 

ناصر مطیعی روز سه شنبه توضیح داد: با توجه به اینکه مصوبه تجمیع وام های دانشجویی از هیات امنای صندوق دریافت شد، مقدمات نرم افزاری ارایه این وام ها باید انجام شود. سامانه وام های دانشجویی، متناسب با شرایط سال های گذشته برنامه ریزی شده بود اما باید امسال تغییراتی اعمال می شد تا متناسب با ترکیب و رقم وام های جدید برنامه ریزی انجام شود.

وی افزایش اقشار ضامن وام های دانشجویی را دلیل دیگر دلیل اعلام زمان جدید ثبت نام دانست و افزود: در گذشته فقط ضمانت کارمندان رسمی و پیمانی پذیرفته می شد اما الان چندین گروه دیگر از جمله کارمندان قراردادی، مهندسان تحت پوشش کانون نظام مهندسی، سردفتران، دامپزشکان، دندانپزشکان و پزشکان به فهرست ضامنان وام های دانشجویی افزوده شده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: به محض آماده شدن این سامانه اطلاع رسانی می شود.

مشاور وزیر علوم با اشاره به اولویت های دانشگاه ها برای ارایه پنج نوع وام تصویب شده، گفت: صندوق رفاه دانشجویان سهم هر دانشگاه از این پنج نوع وام را متناسب با جمعیت دانشجویی هر دانشگاه مشخص و به معاونت های دانشجویی اعلام می کند. هر دانشگاه بر اساس سقف سهمیه اعتباری، از بین متقاضیان، وام را اعطا می کند.

وی اظهار داشت: اگر سقف تقاضای دانشجویان بیش از سهمیه دانشگاه باشد، معاون دانشجویی باید میان دانشجویان اولویت بندی انجام دهد. بنابراین صندوق رفاه دانشجویان اولویتی از حیث نفرات قائل نمی شود. با این حال، دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و بهزیستی، دانشجویان دارای بیماری های صعب العلاج یا دانشجویانی که تحصیل آنها به امکاناتی بستگی دارد، در اولویت این وام ها قرار می گیرند.

مطیعی درباره آمار دانشجویان متقاضی وام در سال تحصیلی گذشته گفت: در این آمار، فقط تعداد دانشجو مطرح نیست چرا که برخی دانشجویان دو تا سه وام از صندوق رفاه دریافت می کنند اما به طور کلی سال گذشته ۲۰۰ هزار دانشجو متقاضی دریافت وام بودند.

صندوق رفاه دانشجویان تا سال تحصیلی گذشته ۲۲ نوع وام به دانشجویان ارائه می داد که بر اساس مصوبه یک ماه قبل هیات امنای این صندوق، وام ها به پنج گروه تحصیلی، شهریه، ضروری، مسکن و ویژه دانشجویان دکتری تقسیم شد؛ در این تقسیم بندی هیچ کدام از ۲۲ وام گذشته حذف نشد بلکه وام ها با دسته بندی جدید به دانشجویان تخصیص می یابد.

همچنین مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات صندوق برای پرداخت وام های دانشجویی در سال تحصیلی جاری تخصیص یافته است.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =