احداث ۵ پایگاه اورژانس و پد اورژانس هوایی در دستور کار مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری قرار گرفت

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری، از مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت کشور و انجمن خیرین وزارت راه ترابری برای احداث و بهره برداری از ۵ پایگاه اورژانس جاده ای در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  وبدا؛ عباس قادری افزود: به منظور استعانت در امر بهداشت و درمان، توسعه و ارتقاء زیر ساخت های اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی، توافق نامه ای فی مابین وزارتین بهداشت، راه و شهرسازی و مجمع خیرین سلامت و سازمان اورژانس کشور جهت ساخت ۳۰۰ پایگاه اورژانس بین جاده ای در سراسر کشور منعقد که در مرحله اول یکصد پایگاه احداث می گردد.
به گفته وی، بر اساس این توافق نامه معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعهد به تامین ۲۵ درصد از هزینه های مربوط به ساخت پایگاه های اورژانس طبق پیشرفت پروژه به مجمع خیرین سلامت کشور از طریق دانشگاه های محل اجرای پروژه شده است.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری افزود: از ۳۰۰ واحد مورد توافق در این توافق نامه، ۳ پایگاه در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است که با توجه به کوهستانی وصعب العبور بودن جاده های این استان این تعداد باید حداقل به ۱۰ پایگاه افزایش یابد.
به گفته وی، پایگاه اورژانس بین جاده ای چبد در بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ از جمله یکصد پایگاه در اولویت احداث می باشد که در هفتمین روز از مهرماه ۹۹ کلنگ زنی شد.
وی تصریح کرد: عملیات احداث این پایگاه با زیربنای ۲۰۰ متر مربع در ۲ طبقه از محل مشارکت بانک رفاه استان آغاز و در صورت تامین به موقع اعتبارات با صرف اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =