برنامه‌های یاد روز حافظ به صورت مجازی و بر بستر اینترنت برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد استان فارس گفت: امسال با توجه شیوع کرونا تمام برنامه‌ها در فضای مجازی و اینترنت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : صابر سهرابی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های یادروز حافظ و رونمایی از پوستر آن اظهار داشت: امسال با توجه شیوع کرونا، تمام برنامه‌ها در فضای مجازی و اینترنت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از دو ماه قبل برای به نحو احسن برگزار شدن این آئین و برنامه‌ریزی‌های آن مذاکره شد گفت: برنامه‌های متنوعی  در این یک هفته در خور شأن این شاعر بزرگ بر بستر فضای مجازی تدارک دیده شد.

مدیرکل ارشاد استان فارس با بیان اینکه برنامه یادروز حافظ در ۳۰ شهرستان فارس به صورت همزمان برگزار می‌شود، افزود: خوشنویسی به صورت مجازی و نشست حافظ‌خوانی از جمله این برنامه‌ها است.

سهرابی افزود: برنامه افتتاحیه یادروز حافظ ۱۹ مهرماه است که با حضور  بزرگان ادب فارسی استان برگزار و از بیست مهرماه  نشست‌های علمی پخش می‌شود.

مرتضی جعفری معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز در این نشست حافظ را مبارزی در راه اصلاح جامعه با سلاح هنر معرفی کرد و گفت: حضرت حافظ این مبارزه را با خوشدلی و طنز در سراسر عمرش ادامه می‌دهد.

وی سفیران حافظ را از برنامه‌های پیش‌بینی شده شهرداری شیراز برای ایام بزرگداشت حافظ اعلام کرد و گفت: در این برنامه ارسال کتاب نفیس حافظ به مجامع جهانی به ویژه شهرهای خواهرخوانده شیراز را داریم که این کتاب‌ها به چند زبان ترجمه شده و محصول مکتب شیراز است.

به گفته جعفری حافظیه در گذر زمان و برگزاری نمایشگاه معرفی مفاخر مدفون در جوار آرامگاه از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت یادروز حافظ برگزار می‌شود.

معاون شهردار افزود: گل افشانی مزار حافظ، انجام برنامه حافظ‌خوانی در مرکز حافظ شناسی، معرفی شخصیت حافظ، رونمایی از کتاب نویسندگان ادبیات در حوزه حافظ و برگزاری اولین تور گردشگری با دوچرخه با مقصد حافظیه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

جعفری گفت: در این ایام بوستان غزل با محور مشاعره و گپ و گفت هنری طراحی و اجرا می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =