۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نوجوانان وعده داد که رمان‌ها و آثار فاخر و ارزشمند خارجی توسط کانون ترجمه و روانه بازار کتاب می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سیدصادق رضایی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون با بیان این خبر از تشکیل کار گروهی برای بررسی و شناسایی این آثار در کانون خبر داد و گفت: این کارگروه تلاش می‌کند با استفاده از فضای مجازی اینترنت، حضور در نمایشگاه‌های خارجی و سفارش کتاب صاحب‌نظرانی که به خارج از کشور رفت و آمد می‌کنند این آثار را گردآوری و در اختیار مترجمان ایرانی قرار دهد. این کار از این پس به صورت گسترده و منسجم‌تری نسبت به گذشته توسط کانون انجام خواهد شد.

رضایی در همین حال پرداختن به تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی را از اولویت‌های معاونت تولید کانون برشمرد و از انتشار رمان بلندی با محوریت زندگی شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران از نویسنده‌های کتاب‌های کودکان و نوجوانان در کانون خبر داد و درباره آن اینگونه توضیح داد: این کتاب توسط محمد طیب در حال نگارش است و نویسنده در کنار زندگی شهید و در حاشیه آن به تاریخ انقلاب اسلامی و نقاط برجسته آن می‌پردازد.

وی گفت: معاونت تولید کانون انتشار یک عنوان کتاب و ساخت 3 فیلم مستند درباره زندگی شهید بهنام محمدی نوجوان 13 ساله (یکی از قهرمانان دفاع از خرمشهر در مقابل تجاوز رژیم بعثی) آغاز کرده است. این رمان در قالب طرح انتشار «رمان نوجوان امروز» در حال تهیه و تدوین است. گروه ویژه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات به منظور آشنایی بیشتر با زندگی شهید تشکیل شده است و این گروه به همراه یک گروه فیلم‌برداری و مستندساز از کانون با خانواده و هم‌رزمان شهید گفت‌و‌گو خواهند کرد که از نتایج این گفت‌و‌گوها در تدوین رمان و از فیلم‌ها برای ساخت 3 فیلم مستند از زندگی شهید استفاده خواهد شد.

شهید بهنام محمدی از روز 31 شهریور تا 28 مهر 1359 در هنگامه‌ی یورش اشغالگران بعثی به خرمشهر ـ علی‌رغم سن کم خود ـ پابه پای رزمندگان مدافع این شهر به دفاع از خاک پاک میهن پرداخت و خاطرات رشادت‌های این نوجوان 13 ساله‌ی مسجد سلیمانی پس از سال‌ها همچنان از زبان رزمندگان دفاع مقدس بازگو می‌شود.

بر اساس خبر دیگری از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حمیدرضا شاه‌آبادی، معاون تولید کانون نیز از چاپ مجموعه نفیس و فاخر «گربه‌سانان ایرانی» به عنوان یکی از فعالیت‌های شاخص انتشارات کانون در سال جدید خبر و توضیح داد: یک جلد از این مجموعه‌ پنج جلدی اکنون از زیر چاپ بیرون آمده است و به زودی در اختیار نوجوانان کتاب خوان و علاقه‌مند به حیات وحش قرار می گیرد.

به گفته‌‌ی وی استفاده از عکس‌ها و تصاویر اصلی از گربه‌سانان ایرانی ـ که تاکنون منتشر نشده است ـ کیفیت بسیار خوب چاپ و توجه هم‌زمان به دو رویکرد «زیست محیطی و بیولوژیک» و «فرهنگی» این کتاب را به اثری شاخص در عرصه کتاب‌های علمی نوجوانان تبدیل می‌کند. علی گلشن نویسنده این کتاب علاوه بر جنبه‌های زیست محیطی جایگاه گربه‌سانان را در فرهنگ ایران بررسی کرده است.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =