امام جمعه همدان: تلاش در عرصه اقتصادی جهاد در راه خدا است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مسوولان تصور نکنند عزاداری سیدالشهدا (ع) از رسیدگی به امور معیشتی مردم بهتر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در مراسم اربعین حسینی که در پیاده راه بوعلی برگزار شد با اعلام اینکه عقل، معاد و معاش به هم گره خورده افزود: هر چقدر جامعه عاقلانه زندگی و در عرصه معاش و معاد عقلانی فکر کند به هدف امام حسین (ع) نزدیکتر شده است.

وی با بیان اینکه جامعه عزادار جامعه‌ای است که در آن طلاق، اعتیاد و فاصله‌های طبقاتی کم و اقتصاد سالم اجرا شود، گفت: ظواهر پل و معبری است برای رسیدن به باطن که همانا تحقق اهداف امام حسین (ع) در جامعه است و آنچه که از عزاداری سید الشهدا (ع) برای مردم ماندگار است، تقرب به اهداف امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: حضور بیشتر جمعیت در مراسم عزاداری میزان موفقیت و تقرب به سیدالشهدا نیست، وقتی عزادار واقعی هستیم که به تفکر حسین ابن علی (ع) نزدیک شویم.

آیت الله شعبانی موثقی ضمن تفسیر قسمتی از زیارت اربعین که از زبان مبارک امام باقر (ع) جاری شده، ادامه داد: سری که بر نیزه شد، آن خیمه‌ها که آتش گرفت، آن بدن‌هایی که از ضرب تازیانه کبود شد و چهل روز توهین‌هایی که دیده شد، همه برای این است که ما عاقلانه زندگی کنیم.

وی با استناد به حدیث نبوی گفت: خداوند هیچ نبی و رسولی به سمت مردم نفرستاد مگر اینکه عقل آنها عقل مردم را کامل کنند و جامعه مبتنی بر عقل و مدیریت علمی اداره شود که همانا این فلسفه بعثت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: پیام قیام امام حسین (ع) عاقلانه زندگی کردن است، عقلی که هم دنیا را آباد می‌کند و هم از آخرت غفلت نباشد.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه این خون ریخته شد تا جامعه به بصیرت دست یابد و از گمراهی، بی خردی و نابینایی نجات پیدا کند، یادآور شد: با دشمن شناسی شرایط زمانی و مکانی را درست بفهمد و در مسیر انتخابی دچار تردید نشود.

وی اظهار داشت: امروز مردم و شهید همدانی‌ها در مسیر هدایتی که شروع کردند مبادا با سختیها و مشکلات خسته شوند و در این راه که راه حسین ابن علی (ع) است، ثابت قدم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان، اقتصاد ناسالم و مشکل در عرصه مدیریت اقتصادی را ویژگی جامعه جاهلی نام برد و افزود: مدیریت عاقلانه یعنی تنظیم درست اقتصاد در جامعه و آسیب های اجتماعی فراوان در جامعه از زنده نبودن عقلانیت سرچشمه می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =