ویزای استارتاپ کانادا و هر آنچه درباره آن باید بدانید

اگر سرمایه‌ای دارید و به دنبال این هستید که با سرمایه خود هم کسب و کار موفقی راه‌اندازی کنید و هم اقامت کانادا را دریافت کنید، ویزای استارتاپ کانادا شما را به رویایتان می‌رساند.

کار و زندگی در کشور کانادا فرصت های بی نظیری برای افرادی که خواستار پیشرفت هستند، فراهم می‌کند و به همین دلیل هر سال میلیون ها نفر از سراسر جهان بخت خود را برای مهاجرت به این کشور آزمایش می‌کنند.

 از این تعداد صدها هزار نفر که از مسیر صحیح و اغلب با کمک وکلا و موسسات مهاجرتی قانونی اقدام به تقاضای ویزای مهاجرت کانادا می کنند، به آرزوی خود دست می‌یابند.

برای مهاجرت به کانادا می‌توان از روش های گوناگونی اقدام کرد اما از میان این روش ها، ویزای استارت آپ کانادا روشی است که با شرایط بسیاری از هموطنان ایرانی همخوانی دارد.

در این گزارش، ایمان مویدی بنیان‌گذار شرکت مانا مهاجرت، هر آنچه برای اخذ ، ویزای استارتاپ کانادا باید بدانید را به متقاضیان ارائه کرده است. ایشان عضو شورای مشاوران رسمی اداره مهاجرت کانادا هستند.

هم‌وطنانی که خواستار مهاجرت به کانادا هستند با آگاهی از شرایط ویزای استارت‌آپ کانادا یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا را در اختیار خواهند داشت.

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

برنامه ویزای استارت ‌آپ ابتدا به صورت یک طرح آزمایشی در سال ۲۰۱۳ آغاز و ۴ سال بعد به طرحی دائمی تبدیل شد. هدف از اجرای این طرح جذب کارآفرینان خارجی خلاق به کانادا است و این افراد می‌توانند در قالب این طرح با راه‌اندازی کسب‌ و کار و مشاغل نوپا در این کشور برای خود و خانواده‌شان اقامت دائم بگیرند.

نکته حائز اهمیت این که متقاضیانی که درخواست ویزای استارت‌آپ می‌کنند، می‌توانند طی مدت انتظار برای دریافت تاییدیه ویزا، از مزایای دریافت ویزای کار موقت بهره‌مند شده و برای خود کسب و کار ایجاد کنند.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپی کانادا برای کارآفرینانی مناسب‌تر است که ایده خلاقانه و یا کسب و کاری استارتاپی یا نوآورانه دارند که نیازمند توسعه و سرمایه‌گذاری است و می‌خواهند در کانادا شرکت تاسیس کنند و ایده خود را عملی کنند یا کسب وکار خود را گسترش دهند.

 متقاضیان دریافت این مدل از ویزا باید دارای ۴ شرط اصلی به شرح زیر باشند:

۱-  داشتن ایده نوآورانه یا سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب و کار

ایده کسب و کار شما باید نوآورانه و دارای ارزش سرمایه‌گذاری باشد اما حتی اگر طرح یا ایده‌ای ندارید مانا مهاجرت آماده است در این مسیر بسترهای لازم را برای شما فراهم کند. ما به شما کمک می‌کنیم که از سرمایه خود برای راه‌اندازی یک کسب و کار استارتاپی استفاده کنید.

۲- اخذ پذیرش از یکی از سازمان های منتخب اداره مهاجرت کانادا

قبل از انجام هر اقدامی برای ارسال درخواست ویزای استارت آپ، شما باید نامه تایید از یکی از سازمان های منتخب اداره توسعه مهاجرت کانادا دریافت کنید که ثابت کند آنها مایل به سرمایه گذاری و پشتیبانی از کسب‌وکار شما هستند.

 سازمان‌های منتخب اداره توسعه مهاجرت کانادا به سه دسته تقسیم می‌شوند:

- شرکت‌های سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر:  ۲۰۰ هزار دلار کانادا در کسب و کار شما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

- گروه‌های سرمایه‌گذاری انجل: ۷۰ هزار دلار کانادا در کسب و کار شما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

- سازمان‌های توسعه کسب‌ و کارهای جدید: در کسب و کار شما سرمایه گذاری نمی‌کنند اما با شما شریک می‌شوند.

دریافت نامه تایید از این سازمان ها مستلزم آن است که در گام اول با سازمان منتخب مورد نظرتان تماس بگیرید و شرایط آنها را بررسی کنید. در گام دوم باید سازمان مورد نظرتان را متقاعد کنید که ایده کسب‌ و کار شما ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

 نهایتا اگر موفق شوید سازمان مورد نظر را در مورد ارزشمندی ایده خود متقاعد کنید آن سازمان،  نامه پذیرش ایده کسب و کار شما را برای اداره مهاجرت ارسال می‌کند که این نامه ۶ ماه اعتبار دارد.

شما نیز باید نامه پذیرش آن سازمان را هنگام ارسال تقاضانامه برای ویزای استارت‌آپ، برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

۳-  قبولی در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه

افرادی که می‌خواهند ویزای استارت‌آپ بگیرند باید در زبان انگلیسی یا فرانسه مهارت داشته باشند و در یکی از آزمون‌های زبان مورد تایید اداره مهاجرت – آزمون زبان انگلیسی آیلتس (آزمون عمومی)،  CELPIP (آزمون عمومی) و یا آزمون زبان فرانسه TEF ، TCF - شرکت کرده و حداقل نمره ۵ کسب کنند.

۴-  دارا بودن وضعیت مالی مناسب

متقاضیان ویزای استارت‌آپ باید با ارائه مدارک نشان دهند از تمکن مالی کافی برای تامین مالی زندگی خود و خانواده‌شان در کانادا برخوردارند.

سه گام عملی برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا

سه گام عملی برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا به شرح زیر است:

۱-  دریافت پکیج تقاضانامه و آماده کردن مدارک

اولین قدم برای دریافت ویزای مذکور دریافت پکیج تقاضانامه از اداره مهاجرت کانادا و آماده کردن فرم‌ها و مدارک است. در واقع شما به عنوان متقاضی ویزای استارت آپ باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد چهار شرط پیش گفته را برای دریافت این ویزا دارید.

علاوه بر این، هنگام ارسال تقاضای ویزا باید مدارک تکمیلی شامل آزمایش پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه را نیز به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

ضمنا تمام مدارکی که ارسال می‌کنید باید به زبان انگلیسی یا فرانسه باشند.

۲- پرداخت هزینه های لازم برای تقاضای ویزا و اقامت دائم

هزینه بررسی تقاضانامه ویزا استارتاپی ۱۵۷۵ دلار کانادا و هزینه بررسی حق اقامت دائم ۵۰۰ دلار کانادا است.

این هزینه برای همسر متقاضی این ویزا ۸۲۵ دلار کانادا و هزینه بررسی حق اقامت دائم همسر متقاضی نیز ۵۰۰ دلار کانادا است. برای بررسی تقاضای ویزای فرزندان متقاضی این نوع ویزا نیز ۲۲۵ دلار به ازای هر فرزند دریافت می‌شود.

علاوه بر این متقاضیان ویزای استارتاپی باید اطلاعات بیومتریک شامل اثر انگشت و عکس دیجیتال را نیز به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. فرآیند این کار به این صورت است که پس از آن که شما هزینه اطلاعات بیومتریک را پرداخت و قبض پرداخت را به همراه درخواست کاملتان ارسال کردید، اداره مهاجرت برای شما تاییدیه‌ای ارسال می‌کند. در نامه تاییدیه مشخص شده که برای ارائه اطلاعات بیومتریک باید کجا بروید.

۳-  ارسال درخواست تقاضا و مدارک مورد نیاز ویزای استارتاپی کانادا

شما باید تقاضا و مدارک کامل خود  را به دفتر مرکزی اداره مهاجرت در استان نوا اسکوشیا ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که بررسی درخواست ویزای استارت‌آپ کانادا معمولا بین ۱۲ تا ۱۶ ماه زمان می‌برد. با این حال، متقاضی می‌تواند با دریافت اجازه، قبل از گرفتن ویزا، کار خود در این کشور را آغاز کند و پس از این که درخواست تایید شد، متقاضی و همراهان وی اقامت دائم کانادا می‌گیرند.

در صورتی که به اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره ویزای استارتاپ کانادا نیاز دارید می‌توانید به وب‌سایت شرکت مانا مهاجرت مراجعه کنید و یا با تعیین وقت از مشاوره تخصصی آقای ایمان مویدی بنیان‌گذار این شرکت، بهره مند شوید.

مانامهاجرت در شهرهای تورنتو، تهران و شیراز دفتر دارد.

manamohajerat.com

۰۲۱۹۱۰۱۲۱۰۰

۰۷۱۹۱۰۱۲۱۰۰

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441794