۹۰۰ هزار مرسوله پستی در چهارمحال و بختیاری جابه‌جا شد

ایرنا نوشت :مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری از جابه‌جایی بیش از ۹۰۰ هزار مرسوله در ۶ ماهه نخست امسال در این استان خبر داد و گفت: مرسولات صادره پستی از این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت.

 سید عبدل درگاهی اظهار داشت: از میزان مرسوله جابه‌جا شده ۵۶۲ هزار بسته صادر و ۳۳۸ هزار بسته مرسوله نیز وارده به استان است، که علت افزایش ارسال بسته پستی در سال جاری شیوع ویروس کرونا، مناسب بودن قیمت و سرعت عمل اداره پست در جابه‌جایی امانت مردم است.  
وی، تعداد بسته‌های خرید اینترنتی مردم استان از طریق پست در نیمه نخست امسال را ۳۷ هزار مرسوله عنوان و تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، این میزان جابه‌جایی مرسوله و محصولات فروشگاهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری، جابه‌جایی کالای اینترنتی قبول و ارسال شده از فروشگاه‌های سطح استان به سایر نقاط کشور را ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این میزان خرید اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۶ درصد رشد داشته است. 
وی، تعداد فروشگاه‌های اینترنتی فعال در استان را ۴۹ واحد اعلام و تصریح کرد: در طول ۲ سال گذشته ۱۹ فروشگاه اینترنتی به ثبت رسیده است. 
درگاهی، تعداد واحدهای پستی فعال در سطح استان را بیش از ۲۹۳ واحد پستی عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود ۱۳۳ واحد شهری و مابقی روستایی است.
به گفته وی، سرانه مرسوله پستی استان در سال ۹۸ حدود ۲.۴۵ درصد به ازای هر نفر بود، که ایجاد تعادل و نزدیک شدن خروج مرسولات به ورود آن به استان نشان از پویایی و مشتری‌پسند بودن تولیدات محصولات صنعتی و کشاورزی  استان در چند سال اخیر است. 
درگاهی، به اعمال تخفیف برای محصولات تولیدی بومی استان از سوی پست مرکزی کشور از سال گذشته در استان اشاره و تاکید کرد: با تلاش مسئولان، اداره پست استان علاوه بر محصولات تولیدی بادام،گردو و محصول گز بلداجی استان نیز برند محلی دریافت و در سبد تخفیف ویژه محلی اداره پست کشور قرار گرفت.   
گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =