سرانه آموزشی البرز افزایش می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در نشست با نماینده استان در مجلس شورای اسلامی از افزایش سرانه آموزشی استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که البرز در تمام شاخص‌ها جزو ۵ استان برتر کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز : «سالار قاسمی» در پنجاه و سومین جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان که با حضور «مهدی عسگری» منتخب مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: یک برنامه راهبردی برای ۱۴۰۴ داریم تا در تمام شاخص‌ها جزو ۵ استان برتر کشور قرار بگیریم، در این میان مقرر شده است سرانه آموزشی استان البرز را از سه متر و ۲۰ سانتی متر به ۴ متر برسانیم.

وی با بیان اینکه بدون مشارکت و همفکری هیچ اقدامی به نتیجه قابل قبول نخواهد رسید، اظهار کرد: همواره در آموزش و پرورش به دور از افراط، تفریط و سیاست‌زدگی به دنبال نتیجه و خروجی معقول و قابل قبول بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد:  سند تحول بنیادی به عنوان محوری‌ترین اقدامی است که باید طبق نیاز و ظرفیت استان به روز و عملیاتی شود، در این راستا دغدغه‌های متفاوت را بررسی و گزارش عملکرد ارائه خواهیم داد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه در کنکور رتبه‌های خوبی توسط متقاضیان البرز کسب شده است، یادآور شد: در آزمون‌های المپیاد نیز درخشش چشم‌گیری از آن داوطلبین البرزی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اعتبارات ملی از سال ۹۵ تا ۹۹ از اعتبار ۷ میلیاردی به ۷۰ میلیاردی رسیده‌ایم و این جهش می تواند کمک کند تا به بسیاری از اهداف خود برسیم.

به گفته وی بزرگترین پروژه خیرساز کشور با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در البرز در حال ساخت است که اگر استارت این کار الان زده می‌شد اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان را طلب می‌کرد.

وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اشاره کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان البرز ساخته شود همچنین انعقاد تفاهم‌نامه دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان را برای خرید خودرو برای این اداره کل مصرف شده است، ادامه داد: این اقدام از جهت بازدید مدیران محتلف از مدارس مختلف استان در مناطق مختلف ضروری بود و خودروهایی گذشته فرسوده شده بودند، اگر امسال اقدام به خرید همان خودروها می کردیم بیش از دو میلیارد صرف اعتبار نیاز داشتیم.

قاسمی این استان را سرشار از فرصت و تهدید برشمرد و اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های البرز که به فرصت تبدیل شده است حضور نیروهای انسانی با تجربه است، برای مثال، در ایام شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی بیش از ۸۰ درصد مطالب آموزشی مدارس درخشان توسط نیروهای انسانی استان البرز تأمین شده است.

وی با بیان اینکه البرز قطب علمی و تحقیقاتی است و در تمام حوزه‌ها اقدامات درخشانی داشته است، یادآور شد: هنرستان کشاورزی و دبیرستان انرژی اتمی می‌توانند ظرفیت هایی خوبی برای استان البرز باشد، همچنین ایجاد شهرک علمی و پژوهشی در اردوگاه شهید بهشتی به عنوان ایجاد یک ظرفیت دیگر در استان البرز به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پیشنهاد داده‌ایم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =