با شکارچیان پرنده‌های کمیاب به شدت برخورد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با همکاری و همراهی نیروهای فرماندهی انتظامی استان قزوین با شکارچیان زنده‌گیری پرنده‌های کمیاب در قزوین به شدت برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن عباس نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه امروزه قاچاق حیوانات در کنار قاچاق مواد مخدر و اسلحه جزو پرفروش ترین و پرسودترین موارد قاچاق در دنیا و حتی کشور محسوب می شود گفت: کشور عزیز ما نیز با توجه به اقلیم و شرایط زیستی مناسب یکی از زیستگاه های اصلی گونه های مهمی از پرندگان شکاری نظیر شاهین، بالابان، بحری و... است. ارزش اکولوژیک و زیست محیطی پرندگان شکاری با توجه به قرار گرفتن در راس هرم غذایی و کنترل بیولوژیک حشرات، خزندگان، پرندگان و حیوانات قابل قیمت گذاری نیست و وجود این پرندگان در کشور بسیار حائز اهمیت در چرخه طبیعت است. پرندگان شکاری (به خصوص خانواده شاهین ها) به شدت مورد علاقه قوش بازان عرب است و برای خرید آنها مبالغ بالایی را پرداخت می کنند.
عباس نژاد تصریح کرد: در این خصوص نیز اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین براساس وظیفه ذاتی و قانونی خود و پیرو ابلاغیه و دستورات سازمانی هر ساله مخصوصاً در این فصل به تمامی واحدهای اجرایی، ماموران یگان حفاظت و کارشناسان محیط زیست  برای جلوگیری از تخلفات، افزایش گشت و کنترل، آگاه سازی و آموزش جوامع محلی درمسیر مهاجرت پرندگان شکاری دستورات لازم را صادر کرده و با توجه به اهمیت موضوع ضمن مکاتبه با فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین، تقاضای کمک به ماموران این یگان و برخورد با متخلفان در این زمینه را خواستار شده است.
عباس نژاد ضمن امیدواری همکاری متقابل با نیروی انتظامی گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان با حمایت نیروهای انتظامی استان با شکارچیان و غارتگران محیط زیست بخصوص شکارچیان زنده گیری پرنده های کمیاب در استان به شدت برخورد می کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطر نشان کرد: حفاظت از محیط زیست به عنوان یک محور اصلی در برنامه ها باید لحاظ شود و برای آن باید همکارهای متقابل با دستگاه های استان صورت گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =