تولید سالانه ۲۴ هزار متر مربع فرش دستباف در ۲۶ شرکت تعاونی فرش

‍ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت ۹۳ کارگاه قالی بافی در استان سمنان فعالیت دارد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حمیدرضا مداح  معاون  امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان سمنان  با اعلام این خبر گفت: بیش از ده هزار بافنده فعال و تعداد ۸ مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در ۹۳ کارگاه در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: کارگاه های قالی بافی بصورت متمرکز و غیر متمرکز فعالیت می کنند که ۵۸ کارگاه بصورت متمرکز و ۳۵ کارگاه بصورت غیرمتمرکز می باشند و سالیانه ۲۴ هزارمترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خانگی و بافندگان شاغل در کارگاه ها و مجتمع های قالیبافی در استان تولید می گردد.
 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تعداد شرکت های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود ۲۶ شرکت عنوان کرد.

وی افزود: از این تعداد ، ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی می باشد که زیر نظر ۲ اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می کنند.

 حمیدرضا مداح با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه فرش ، اظهار داشت: افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه و همچنین عدم اختصاص تسهیلات کم بهره از مهمترین مسایل و مشکلات بافندگان فرش در استان است که با توجه به اینکه در استان مواد اولید از طریق استانهای بزرگ و غیر مستقیم تهیه می شود ، هزینه تأمین آن برای قشر بافنده سنگین بوده و برخی از شرکت ها نیز باقیمت بالاتری این مواد اولیه را عرضه می کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =