آمریکایی‌ها بی‌سابقه‌ترین انتخابات را رقم زدند/عکس

ایسنا نوشت: بر اساس داده‌های گرد آوری شده از سوی گروه موسوم به پروژه انتخابات آمریکا، رای دهندگان آمریکایی در رای گیری زودهنگام برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تا کنون بیش از ۱۰ میلیون رای ثبت کرده‌اند که به میزان چشمگیری فراتر از سطح رای گیری زودهنگام ۲۰۱۶ و حاکی از دورنمای شرکت بالای رای دهندگان در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این جهش در شرکت در رای گیری زودهنگام در ضمن تداوم همه گیری کروناویروس جدید که باعث جهش در شرکت در رای گیری زودهنگام و رای گیری پستی به ویژه در میان دموکراتها شده، رخ داده است.

بر طبق داده‌های مربوط به رای گیری زودهنگام انتخابات که از سوی منبع مذکور در دانشگاه فلوریدا ارائه شدند، تا دوشنبه شب حدود ۱۰.۴ میلیون آمریکایی در رای گیری زودهنگام در ایالتهایی که داده‌های مربط به آن را گزارش کردند، شرکت داشته‌اند.

این در حالی است که تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ تنها ۱.۴ میلیون آمریکایی در رای گیری زودهنگام انتخابات آن سال شرکت کرده بودند.

پروژه انتخابات گفت، تعداد آرا در پنج ایالت مینه سوتا، داکوتای جنوبی، ورمونت، ویرجینیا و ویسکانسین تاکنون از ۲۰ درصد از مجموع شرکت رای دهندگان در ۲۰۱۶ فراتر رفته است.

از سوی دیگر رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی از روز دوشنبه در ایالت جورجیای این کشور آغاز شد که گزارش‌ها حاکی از انتظار چند ساعته رای دهندگان در صفهای طولانی در برخی حوزه‌های رای گیری این ایالت بوده و مقامهای انتخاباتی از شکسته شدن رکورد شرکت رای دهندگان صحبت می‌کنند.

به گزارش یاهونیوز، کاتلین کمپبل ۳۱ ساله، یکی از رای دهندگان شرکت کننده در این رای گیری زودهنگام است که از انتظار بیش از دو ساعته خود در صف برای رای دادن در موزه هنر عالی شهر آتلانتا صحبت کرد. او به ان.بی.سی نیوز گفت: من قبلا هم رای داده‌ام و هرگز انقدر طولانی در صف منتظر نبودم و امیدوارم نشانه‌ای خوب برای شرکت رای دهندگان در انتخابات باشد. من نسبت به جدی گرفته شدن انتخابات از سوی مردم خوشبینم.

وی افزود: همه صبورانه منتظر ورود پیدا کردن به حوزه رای گیری بودند و فکر نمی‌کنم حتی یک نفر بدون ماسک دیده باشم.

گزارش شده صف‌های انتظار در حوزه رای گیری اصلی در کوب کانتی در ماریتا طولانی‌تر بود و برخی رای دهندگان به ان.بی.سی گفتند برای بیش از پنج ساعت در صف ایستاده‌اند.

یکی از رای دهندگان کوب کانتی در توئیتی، ویدیویی از یک صف خیلی طولانی از رای دهندگان را منتشر کرد.

او بعدا در یک توئیت دیگر نوشت بعد از ۹ ساعت و ۳۹ دقیقه انتظار در صف توانسته رای بدهد.

در گوینت کانتی تا ساعت پنج عصر به وقت محلی در وبسایت مربوط به این منطقه گزارش شد کوتاه‌ترین زمان انتظار در یکی از ۹ حوزه رای گیری آن یک ساعت و ۱۵ دقیقه و طولانی ترین زمان آن نیز چهار ساعت و نیم بوده است.

براد رافنسپرجر، یک مقام ارشد محلی ایالت جورجیا به ان.بی.سی گفت: جورجیا شاهد رکورد در شرکت رای دهندگان در رای گیری زودهنگام به علت شور و اشتیاق نسبت به انتخابات پیش رو بوده است. انتظار تشکیل صفهای طولانی وجود داشته و رای دهندگان لازم است از همه گزینه‌های خود از جمله مدت سه هفته‌ای رای گیری زودهنگام و رای گیری حضوری در روز انتخابات مطلع باشند.

تعطیلات روز کلمبوس (کریستوف کلمب) در دوشنبه احتمالا به این شرکت بالای رای دهندگان در رای گیری زودهنگام کمک کرد. با این حال در ماه ژوئن به شکل مشابهی صفهای طولانی در انتخابات مقدماتی این ایالت تشکیل شدند.

مقامهای انتخاباتی محلی گفتند مشکلات چشمگیری در قبال ماشین‌های رای گیری ایالت در روز دوشنبه حادث نشده اما به شرکت بالای غیر عادی رای دهندگان اشاره کردند.

گاردین نیز نوشت که ایالت جورجیا در سالهای اخیر شهرتی ملی از بابت تجربه مشکلات در برگزاری انتخابات داشته است.

بر اساس گزارش این روزنامه دست کم دو ناحیه از این ایالت با دستگاه‌های الکترونیکی مربوط به بررسی رای دهندگان مشکل پیدا کردند.

جورجیا جدیدترین ایالت آمریکا است که شاهد صفهای شدیدا طولانی در اولین روز رای گیری زودهنگام حضوری است و مقامهای انتخابات در عین حال شاهد شرکت چشمگیر رای دهندگان در اولین روز رای گیری زودهنگام حضوری در ایالتهایی همچون ویرجینیا و اوهایو هم بوده‌اند. در حالی که انتظار  رکورد زدن شرکت در انتخابات امسال می‌رود و نگرانی از بابت ابتلا به کروناویروس وجود دارد، مقامهای انتخابات و گروه‌های فعال مردم را تشویق به شرکت زودهنگام در انتخابات چه به صورت حضوری و چه با رای گیری غیابی می‌کنند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    17 2
    چه جالب ، مردم ایران هم بعد اینکه فهمیدن با رای ندادنشون در 84 ، چه موجود متوهم و داغونی سرنوشت کشور رو بدست گرفت . دوره بعدی سال 88 با حداکثر مشارکت اومدن فقط به نیت اینکه این دلقک مجددا درنیاد ، هرکسی غیر از این بابا رئیس جمهور بشه . ولی متاسفانه ... حالا دقیقا همین وضعیت توی امریکا داره تکرار میشه .
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 2
    انشالله ترامپ پیروزه
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    طبق نظر یک عده پس این انتخابات یک نوع رفراندوم هست برای قبولی نظام لیبرالی و سرمایه داری! نخیر همچنین چیزی نیست! انتخابات ریاست جمهوری فراندوم نیست!