۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
روایت آن‌هایی که کرونا بیکارشان کرد

در ابتدای شیوع کرونا، با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت تورهای گردشگری تا اردیبهشت ماه تعطیل شدند، اما بعد از آن‌ها ترس از کرونا باعث شد تا استقبال چندانی از این تورها نشود، موضوعی که به براساس صحبت‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۹۰۰هزار نفر را به طور مستقیم و دو برابر این تعداد را به شکل غیرمستقیم بیکار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیاوش پیهانی، راهنمای مستقل در دالاهو یکی از ۹۰۰ هزار نفری است که کرونا او را بیکار کرده است. او بعد از تعطیلات ۲۲ بهمن تاکنون دو تور داخلی اجرا کرده ، در صورتی که در سال‌های قبل در همین بازده زمانی حداقل ۱۵ تور مختلف باید اجرا می‌شدند.

او در این رابطه به خبرآنلاین می‌گوید: «من ۸ ماه است کار نمی‌کنم، از قبل اوضاع خوب نبود اما بعد از کرونا دیگر همه چیز نابود شد، گردشگران خارجی که همه تورهای خود تا بهار ۹۹ را کنسل کرده‌اند، حداقل انتظار داشتیم از خرداد اوضاع در رابطه با تورهای داخلی بهتر شود، اما اصلا اوضاع کرونا بهتر نشد که چنین اتفاقی رخ بدهد، از سویی انگار الگو سفر کردن تغییر کرده و یک وسواسی به وجود آمده است که البته مردم نسبت به این موضوع حق دارند. به جز من راهنماهای تور دیگر هم در این ۸ ماه بیکار شده‌اند، اوضاع فاجعه است.»

این موضوع البته تنها مربوط به استان‌ کرمانشاه است، حتی جزایر جنوبی کشور که وضعیت بهتری نسبت به پاندمی داشتند هم از این موضوع آسیب دیده‌اند، تا جایی که حتی برخی راهنماهای تور مجبور به تغییر شغلشان شده‌اند.

 بنیامین میک، راهنمای گردشگری در جزایر هرمز، درباره وضعیت گردشگری به خبرآنلاین می‌گوید: «گردشگران می‌آیند اما خیلی کمتر از قبل؛ در تابستان که اصلا هیچ توری برگزار نشد، از اسفند تاکنون فقط چهار تور رفتم. به همین دلیل دیگر خیلی‌ها مثل من برای کسب درآمد صیادی می‌کنند.»

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =