۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مارک اسپر به کره شمالی هشدار داد

ایسنا نوشت: پس از آنکه پیونگ‌یانگ در جریان مانور نظامی اخیر خود از موشک‌های بالستیک قاره‌پیمایی که قبلا دیده نشده بودند، رونمایی کرد، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی یک تهدید جهانی هستند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رونمایی از یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید در مانور نظامی روز شنبه کره شمالی نظر بسیاری از تحلیل‌گران غربی را به خود جلب کرد. اما مقامات در کره جنوبی نسبت به نمایش این سیستم‌های موشک‌انداز چندمنظوره جدید و موشک‌های کوتاه‌برد پر سرعت که برای حمله به اهداف در کره جنوبی مناسب هستند، بسیار نگرانند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا پیش از آغاز نشستش با سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی گفت: ما موافقیم که برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک کره شمالی همچنان تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان هستند.

وی افزود: آمریکا همچنان به حفظ امنیت کره جنوبی متعهد است.

با این حال، اسپر تاکید کرد: کره جنوبی و آمریکا باید راه منصفانه‌تری برای تشریک هزینه‌های دفاعی پیدا کنند تا هزینه این اقدام به طور ناعادلانه بر دوش مالیات‌دهندگان آمریکایی قرار نگیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به روابطش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی افتخار می‌کند بارها گفته است که سئول باید سهم بیشتری از هزینه نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی را پرداخت کند.

به طور جداگانه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به عدم آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما توسط پیونگ‌یانگ به خبرنگاران گفت: به خاطر سیاست مشارکت ترامپ، خطر کره شمالی برای آمریکا کاهش یافته است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، سو هون، مشاور امنیت ملی این کشور برای دیدارهای از قبل اعلام نشده با همتای آمریکایی خود و همچنین با پامپئو در واشنگتن به سر می‌برد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =