سیاست روسی پوتین- مدودف در فدراسیون دوومیدانی ایران

فدراسیون دوومیدانی بعد از ماه ها بلاتکلیفی سرانجام رئیس جدید خود را شناخت و او کسی نبود جز هاشم صیامی دست راست رئیس سابق!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از پایان دوره دوم ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی و در اسفندماه سال گذشته انتخابات این فدراسیون برگزار و افشین داوری به عنوان رئیس انتخاب شد. داوری که سابقه مدیریت در این فدراسیون را داشت از دل مجمع پر حرف و حدیث به عنوان رئیس معرفی شد اما خیلی زود وزارت ورزش این انتخابات را باطل اعلام کرد.

به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا بعضی از روسای هیات های استانی نتوانستند خود را به مجمع برسانند و بعد از این انتخابات شائبه هایی ایجاد شد که رای های ثبت شده، رای هیات ها نبوده است. این گمانه زنی های رنگ واقعیت به خود گرفت و وزارت ورزش این انتخابات را باطل کرد تا مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی شود. 20 مهر انتخابات جدید برگزار و هاشم صیامی به عنوان رئیس جدید این فدراسیون معرفی شد.

برخلاف انتخابات باطل شده، در این انتخابات مجید کیهانی حاضر نبود چرا که رد صلاحیت شد اما دست راست او در زمان ریاست یعنی صیامی به آن چه که در نظر داشتند، رسید و آن هم بازپس گیری صندلی ریاست از دست مخالفان بود.

هاشم صیامی دبیر فدراسیون در زمان کیهانی بود که توانست جناح مخالف را شکست دهد و بار دیگر فدراسیون به دست حامیان مجید کیهانی برسد. صیامی بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا کیهانی در کادر فدراسیون خواهد بود یانه، جواب روشنی نداد و اعلام کرد که هیچ نگاه جناحی ندارد و هرکسی که بتواند به فدراسیون کمک مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری معتقد هستند صیامی همان کیهانی است که توانسته مخالفان را کنار بزند و با مجاب کردن روسای هیات ها باردیگر صندلی ریاست را برعهده بگیرد. با وجود اینکه کیهانی رد صلاحیت شد اما همه موافق این هستند که او باز هم نفر اول فدراسیون است؛ البته در سایه!

ترکیب صیامی- کیهانی بی شباهت به مدودف- پوتین نیست! زمانی که مدودف به عنوان رییس جمهور روسیه انتخاب شد همه می دانستند که رییس جمهور اصلی پوتین است که حمایت های او باعث شد دیمیتری مدوف بتواند به این جایگاه برسد. بعد از مدودف نیز پوتین بار دیگر قدرت را البته این بار بدون واسطه در دست گرفت.

حالا صیامی و کیهانی هم ظاهرا چنین اتفاقی را در فدراسیون دوومیدانی ایجاد کرده اند البته پیش از این هم داورزنی- ضیایی این ترفند را انجام دادند که در نهایت ضیایی خودش تصمیم گرفت به تنهایی ریاست را در دست بگیرد اما موفق نشد و داورزنی با کنار زدن او دوباره مرد اول شد!

در حال حاضر که صیامی روزهای اولیه حضورش را در دوومیدانی می گذراند قطعا کنار کیهانی خواهد بود اما شاید یک روز هم صیامی به مانند ضیایی تصمیم بگیرد خودش به تنهایی نفر اول باشد و باید دید که این ترفند و برنامه ریزی در فدراسیون دوومیدانی چه سرانجامی خواهد داشت؟

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =