دادستانی فرانسه تحقیق از سارکوزی را آغاز کرد

ایرنا نوشت: دادستان های فرانسوی تحقیق از رییس جمهوری پیشین این کشور را به اتهام دریافت کمک انتخاباتی از دیکتاتور معدوم لیبی به صورت رسمی آغاز کردند.

شبکه خبری فرانس۲۴ روز جمعه گزارش داد که دادستان های فرانسوی تحقیق از «نیکلا سارکوزی» رییس جمهوری پیشین فرانسه را که متهم به دریافت کمک برای ستاد انتخاباتی از «معمر قذافی» رییس جمهوری سرنگون‌شده لیبی است، آغاز کردند.

دادستان های فرانسه درباره این ادعا تحقیق می‌کنند که سارکوزی در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ مبلغ ۵۰ میلیون یورو از قذافی برای ستاد انتخاباتی خود دریافت کرده است. این ادعا برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ توسط پسر قذافی مطرح شد.

به گفته فرانس۲۴، آغاز تحقیقات رسمی از سارکوزی به این معنا است که دادستان های فرانسوی شواهد کافی مبنی بر مجرم بودن او را یافته‌اند که می‌تواند به پیشبرد تحقیقات و احتمالا محاکمه کمک کند.

تحقیقات درباره این ادعا علیه سارکوزی زمانی جدی شد که یک تاجر لبنانی-فرانسوی در سال ۲۰۱۶ ادعا کرد که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ سه چمدان پر از پول را از لیبی آورده و به رییس دفتر و مدیر ستاد انتخاباتی سارکوزی داده است.

اوایل سال ۲۰۲۰، پلیس انگلیس یک تاجر فرانسوی را در ادامه تحقیقات پیرامون این پرونده دستگیر و تایید کرد که این دستگیری براساس حکم بازداشت دادگاه اتحادیه اروپا به اتهام کلاهبرداری و پولشویی انجام شده است.

سارکوزی که همواره این اتهام‌ها را رد کرده، در آخرین اظهارات خود در صفحه فیسبوکش این اتهام‌ها را "بی‌عدالتی" خواند و نوشت که از شنیدن آن‌ها بهت‌زده شده است.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =