افزایش تقاضای فرزند خواندگی در اردبیل

خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افزایش تقاضای فرزند خواندگی در استان اردبیل گفت : خوشبختانه آمار تعداد کودکان بد سرپرست و بی سرپرست استان در مقایسه با سایر استانها کم است ولی تعداد خانواده های متقاضی برای فرزند پذیری در استان اردبیل بیشتر می باشد.

 به گزارش خبرآنلاین از اردبیل: خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افزایش تقاضای فرزند خواندگی در استان اردبیل گفت : خوشبختانه آمار تعداد کودکان بد سرپرست و بی سرپرست استان در مقایسه با سایر استانها کم است ولی تعداد خانواده های متقاضی برای فرزند پذیری در استان اردبیل بیشتر می باشد.

وی افزود : اولویت‌بندی برای واگذاری کودک به خانواده ها به ترتیب با زن و شوهر بدون فرزند ، سپس دختران مجرد بالای ۳۰ و زنان بدون شوهر فاقد فرزند و در نهایت با زن و شوهر فرزنددار است.

 امیدوار درخصوص شرایط واگذاری کودک به متقاضیان فرزند خواندگی گفت: اول اینکه باید ۱۰ سال از ازدواج متقاضیانی که فرزند ندارند گذشته باشد و مدارکی مبنی بر بچه‌دار نشدن‌شان از سوی پزشک قانونی به سازمان بهزیستی ارائه کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل ادامه داد : سرپرستی متقاضیان پذیرفتن فرزند ، مراحل دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها معرفی متقاضیان به دادگاه و صدور رأی سرپرستی (دوره شش ماهه آزمایشی) است، دادگاه در این جلسه حکم سرپرستی موقت برای شش ماه را برای زوجین صادر می‌کند و با ارایه این حکم به مرکز بهزیستی آن‌ها می‌توانند کودک را تحویل بگیرند.

ایشان در ادامه توضیح داد : طبق بررسی های صورت گرفته  از سال ۷۴ تا کنون از زمانی که شرایط و تحویل کودکان به خانواده ها نظام مند و برا اساس قانون مصوب انجام شده تربیت و پرورش  کودکان به مراتب مطلوب تر شده است .
امیدوار ادامه داد:  برای جلوگیری از مشکلات آتی فرزندخواندگان و اینکه در آینده به لحاظ شرعی مشکل ازدواج با محارم پیش نیاید ، بحث محرمیت توسط کارشناسان مذهبی انجام میگیرد.

امیدوار در پایان با تاکید براین که راه اندازی  سامانه باعث آگاهی بیشتر متقاضیان گردیده بیان کرد : بدون شک ضروری است خانواده‌ها از نظر آگاهی و تحصیلی در حدی باشند که بتوانند شرایط مناسب‌تری از نظر تربیتی و آموزشی برای فرزندان ایجاد کنند، خصوصاً که با عنایت به تعداد بسیار بالای متقاضیان فرزندپذیری در استان اردبیل، حق انتخاب برای سازمان محفوظ بوده و می‌توان با هدف تأمین مصالح عالیه کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی، بهترین و مطلوب‌ترین خانواده را برای فرزندان انتخاب کنیم. ایشان همچنین از عدم استقبال خانواده های اردبیلی از مراقبت مشارکتی از کودکان بد سرپرست و کودکان معلول خبر داد و افزود از کودکانی که اولیا آنها در زندان یا به هر دلیلی موقتا توان نگهداری ندارند استقبال چندانی صورت نمیگیرد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =