تولید محتوای فاخر فرهنگی در حوزه فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی در جهت تقویت نهضت تولید محتوای فاخر فرهنگی در حوزه فضای مجازی حرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی که باحضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و رحلت رسول گرامی اسلام بیان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی بتوانیم آن مسئولیتی که در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و اعتقادی مان بر گردن داریم انجام دهیم.
 اسماعیلی گفت: آنچه که امروز خیلی مهم است و به عنوان یکی از مباحث اصلی در کشور ما مطرح است بحث فضای مجازی است؛ هم تاکیداتی که مقام معظم رهبری در این خصوص دارند و هم شرایطی که دنیای کنونی دارد، ما را ناچار به حضور جدی در این فضا کرده است.
او افزود: فضای مجازی را دیگر نمی توان مجازی نامید بلکه به عنوان یک واقعیت مهم در دوران کنونی مطرح است‌.
این مقام مسئول بیان کرد: به نظر می‌رسد این بهترین فرصت است برای ما که بتوانیم ارزشها و اعتقادات، ایده ها و عقیده هایمان را در این فضا، نشر و گسترش دهیم.
 او اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در این فضا حضور جدی، فعالانه و پویا داشته باشیم باید در این زمینه برنامه‌ریزی و تولید محتوا داشته باشیم و جذابیت های بصری و هنری را نیز در این زمینه مدنظر قرار دهیم.
اسماعیلی تاکید کرد: بحث تولید محتوا در فضای مجازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر ما مدیریت جامعو برنامه ریزی دقیقی در این فضا نداشته باشیم، مطمئناً فرصت‌هایی که در این فضا فراهم است، به تهدید تبدیل می شود.
او ادامه داد: این جشنواره قصد دارد در جهت تقویت نهضت تولید محتوای فاخر فرهنگی در حوزه فضای مجازی قدم‌هایی را بردارد و بی‌شک همراهی و مساعدت همه نهادهای فرهنگی و فعالان فضای مجازی در این مسیر می تواند بسیار اثرگذار باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ما امسال در برگزاری این جشنواره قصد داریم با توجه به شرایط کنونی ، یک جهش بزرگی را داشته باشیم.
اسماعیلی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش فنی ، تخصصی و آماتور ، مردمی برگزار می‌شود و اساس کار ما در حقیقت پویش مردمی است و می‌خواهیم همه اقشار مردم در این حوزه ورود کنند.
او بیان کرد: در این خصوص لازمه اینکار این است که اطلاع رسانی خوب و تبلیغات مناسبی داشته باشیم و جذابیت هایی را ایجاد کنیم تا همه اقشار مردم به صورت حداکثری در این جشنواره شرکت کنند.
اسماعیلی گفت: این جشنواره بسیار مهم بوده و از لحاظ فرهنگی می‌تواند اثرات بسزائی داشته باشد لذا استان قزوین به عنوان میزبان این جشنواره باید بتواند آن را در سطح خوبی برگزار کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان یادآور شد: بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و همچنین مرکز رسانه‌های دیجیتال نیز در این جشنواره حضور داشته و کمک می کنند ولی امیدواریم استان قزوین به عنوان مجری و میزبان این جشنواره، با همراهی و مساعدت همه نهادهای فرهنگی استان نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1444752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =