شما نظر دادید: دریافت جریمه برای کرونا ضمانت اجرایی ندارد

به دستور استاندار تهران، کسانی که بیماری کرونا را کتمان کرده و در اجتماع حاضر شوند، ۲۰۰هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین، موج سوم کرونا در ایران و بالا رفتن تعداد مبتلایان و قربانیان روزانه باعث شد تا مسئولان تمهیدات جدیدی برای کنترل این بیماری و ایجاد فاصله گذاری اجتماعی بیاندیشند که جریمه‌های نقدی یکی از آنها بود. 

استاندار تهران در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد اعمال جرایم کرونایی اعلام کرد: کسانی که مبتلا به کرونا شده اند؛ اگر در اجتماع حاضر شده و شناسایی شوند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شوند. محسنی بندپی در مورد واحدهایی که خدمات عمومی ارائه می دهند از جمله تاکسی و اتوبوس اگر خودشان رعایت نکنند ۱۰۰ هزار تومان و اگر مسافرین رعایت نکنند به ازای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

در همین رابطه خبرآنلاین از مخاطبان خود خواست تا نظرشان را درباره این قوانین جدید بگویند. اغلب کاربران معتقد بودند که جریمه‌ها چندان کارساز نخواهد بود چرا که امکان کنترل همه جمعیت وجود ندارد، از طرف دیگر وضعیت معیشتی مردم روی توان آنها در تهیه ماسک و اقلام محافظتی تاثیرگذار است و باید به حال این موضوع هم فکری شود. اما کاربران دیگری هم بودند که نظرات متفاوتی داشتندو راهکارهای دیگری را پیشنهاد کرده بودند، مثلا کاربری در این باره نوشت: «کتمان کرونا باید جرم محسوب بشه نه اینکه با ۲۰۰ تومن حل بشه بره. این کار واقعا جرم هست و کسی که به خود اجازه میدهد با وجود داشتن کرونا در جامعه حضور داشته باشد یک قاتل است. در مورد جریمه ماسک نزدن در تهران هم باید فقط خندید چون آن عده که ماسک نمی‌زنند اگر جریمه شوند مثلا چه می‌شود؟ مگر جریمه را پرداخت میکنند؟ می‌توان قانون گذاشت که مثلا یارانه‌اشون قطع میشه و برای اون قشر که یارانه نمیگیرن مثلا رو قبض آب یا برقشون جریمه را ا ضافه کنند. البته این راهکارها در صورتی قابل اجراست که دولت و مسعولان خودشان را درست انجام دهند که این امر پس از صد سال هم درست نخواهد شد.»، برخی هم به اینکه این دستورها ضمانت اجرایی ندارد و به همین دلیل جدی گرفته نخواهد شد اشاره کرده بودند، کاربری در این رابطه نوشته بود: «مردم ما به ویژه مأموران اجرای قانون ، مصوبه مجلس که به تأئید شورای نگهبان رسیده و تبدیل به قانون شده را و دارای ضمانت اجرایی است غالباً رعایت نمی کنند و نقض می کنند مانند قوانین راهنمایی و رانندگی و غیر آن، آنوقت شما توقع دارید دستورالعمل ستاد ملی کرونا را که جنبه قانونی ندارد و الزام قانونی جهت اجرای آن وجود ندارد عمل کنند؟»

برخی هم به نقش دولت و سایر نهادها اشاره کرده و گفتند همه چیز هم تقصیر مردم نیست. کاربری نوشت: «خوبه به شرطی که دولت هم به وظایفش عمل کند. اگه اتوبوسهای واحد و مترو کثیف بود آیا دولت به مردم جریمه می‌دهد؟اگه بانک و شهرداری و دیگر ارگانهای دولتی برای مراجعین امکانات بهداشتی مناسب فراهم نکردند، جریمه می‌شوند؟

عده‌ای هم جریمه‌ها را در صورت اجرا و حتی بیشتر شدن مبلغ آن اقدامی موثر برای کنترل کرونا دانستند. مثلا کاربری نوشت: «کم است و باید حداقل ۷۰۰هزارتومان شود. همچنین برای اتومبیل‌های شخصی که با وجود تذکرات به استانهای شمالی سفر می‌کنند، باید عوارض و جرایم یک میلیون تومانی در نظر گرفته شود.»

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =