۲۳ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

آقای قالیباف مراقب باش!

سیدمحمدعلی ابطحی
آقای قالیباف مراقب باش!

این روزها فضای سیاست آغشته به بداخلاقی‌ شده و پارلمانی‌ها از هر جهت به دولت و رئیس جمهور توهین می‌کنند.

به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، توصیه می‌شود که حتی اگر مخالف حسن روحانی است، مسیر این نوع اتهام‌زنی ها و فحاشی‌ها به رئیس جمهور را ببندد. این مسیر به سمت بحران مشروعیت رفته و اگر فرداروزی خود آقای قالیباف، برای ریاست جمهوری بیاید با این هجمه ها رو به رو می شود.

بنابراین باید بین نقد مودبانه و فحاشی مرزگذاری شود. آن چه که اکنون در حال وقوع است، اتفاقی انتقام‌گیرانه است و مخالفان تنها به فکر ضربه زدن هستند.

این هجمه‌ها که به سمت روحانی  روانه می شود، با یک برنامه‌ریزی مشخصی انجام شده و هدف آن هم کاهش مشارکت مردم در انتخابات است. هیچ نگرانی برای کاهش مشارکت از سوی این افراد وجود ندارد. دلیل این کار همین این است که آن چه مجلس امروز را پای کار آورد، مشارکت پایین مردم بود. مزه این مشارکت کم به مزاج آنان خوش آمده و به همین دلیل به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند تا کسانی که رای خاصی ندارند، بالا بیایند.

ضمن این که نباید فراموش شود، انتقادهای ما به  آقای روحانی بدین جهت است که ایشان با رای مردم روی کار آمد و برای آن به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد تا در مقابل تندروها بایستد. منتقدینی که تخریبش می‌کنند و منتقد روحانی در جامعه شده اند. این کار، فرصت‌طلبی بسیار ناپسندی است که از طرف افراطیون صورت می‌گیرد. 

* فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    با اینکه به شخص آقای رییی جمهور رای ندادم،ولی بعنوان منتخب مردم کشورم محترم، وبی احترامی به دوم شخص مملکت اونهم کشور بزرگ ایران،بی شک مذموم است!! واین رفتارها ناثواب انشاا...هرچه زودتر تبدیل به احسن شود.
  • محمد IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 1
    خب شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره؟ به این دو دوره ریاست جمهوری و همه فحاشی های دوران انتخابات توسط جناح اصلاح طلب و کارگزاران و حتی خود رئیس جمهور در این دوران نگاهی بیندازید و این حرفها را هم به دوستانتان متذکر شوید ودیوار رو یک طرفه گاه گل نکنید.