ایسنا نوشت: امارات و رژیم صهیونیستی چهار یادداشت تفاهم مشارکت در زمینه‌های کشاورزی و راهکاری آبیاری هوشمند، تامین آب از هوا در حاشیه سفر هیئت اماراتی به فلسطین اشغالی با هدف تقویت همکاری دو جانبه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این سفر (که موعد آغازش مشخص نشده) در راستای به جریان انداختن معاهده صلح امضا شده بین امارات و رژیم صهیونیستی و در امتدد توافقنامه‌های همکاری در زمینه‌های اقتصادی و تکنولوژیکی مشترک است.

براساس گزارش وام، اولین توافقنامه مربوط به افتتاح دفتر منطقه‌ای شرکت اسرائیلی "Netafim" در امارات است که در زمینه آبیاری، تولید آب برای تحقیقات توسعه روند آبیاری و کشاورزی فعالیت می‌کند.

توافقنامه دوم مربوط به مشارکت با شرکت اسرائیلی "grapa" برای بررسی همکاری در عرصه کشاورزی و تولید اصناف جدید با حقوق مالکیت فکری در میوه‌های تازه است.

یادداشت تفاهم سوم با مرکز تحقیقات کشاورزی وابسته به وزارت کشاورزی اسرائیل به نام "Volcani" با هدف انجام تحقیقات درباره آثار شوری آب بر تولیدات کشاوزی به طور خاص تاثیر آن بر کشاورزی بیابانی است.

شرکت کشاورزی اماراتی الظاهره و شرکت "waterGen"، یادداشت تفاهم چهارمی را امضا کردند این شرکت دارای تکنولوژی پیشرفته در زمینه تولید آب از طریق هوای آزاد برای تامین مقادیر زیادی آب شیرین آشامیدنی است.

به گزارش رسانه‌های محلی امارات متحده عربی، یک هیئت بلندپایه به رهبری وزیر اقتصاد و وزیر دارایی این کشور پس از امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل فردا به فلسطین اشغالی سفر خواهند کرد.

بر اساس این گزارش هیئت اماراتی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، گابی اشکنازی وزیر امور خارجه و یسرائیل کاتز وزیر دارایی اسرائیل دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

قرار است طی نخستین سفر این هیئت بلندپایه اماراتی پس از عادی‌سازی روابط با اسرائیل ماه گذشته، توافقنامه تجارتی میان دو طرف به امضا رسد.

امارات و رژیم صهیونیستی ۱۳ اوت به توافقنامه عادی سازی پیوستند و ۱۵ سپتامبر در واشنگتن توافقنامه سازش را امضا کردند.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =