استقبال عضو جامعه روحانیت از ریاست جمهوری زنان /جبهه پایداری حاشیه سازی می کند اما ...

عضو جامعه روحانیت مبارز می گوید: اگر شورای نگهبان بانوان را در زمره «رجل سیاسی» بپذیرد، این احتمال وجود دارد که یک کاندیدای انتخاباتی خانم نیز در سال ۱۴۰۰ به میدان رقابت پا بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین در خصوص جدی شدن حضور برخی چهره‌های سیاسی اصولگرا در انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: اسامی مختلفی به عنوان کاندیداهای احتمالی انتخابات سال ۱۴۰۰ از هم اکنون مطرح می‌شوند، اما سوال اصلی اینجاست که آیا مردم این افراد را به عنوان رئیس جمهور می‌پذیرند یا اینکه شورای نگهبان اجازه ورود این افراد به عرصه انتخابات را می‌دهد؟ به همین دلیل نمی‌توان در خصوص نامزدهای احتمالی قضاوت کرد.

>>>>در همین رابطه بخوانید؛

جامعتین؛ فانوس‌دار اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد شد؟

امیدوارم روزی یک زن رئیس‌جمهور شود

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان در سال ۱۴۰۰ یک کاندیدای خانم را نیز در میان نامزدهای انتخاباتی متصور بود؟ بیان داشت: اگر شورای نگهبان بانوان را در زمره «رجل سیاسی» بپذیرد، این احتمال وجود دارد که یک کاندیدای انتخاباتی خانم نیز در سال ۱۴۰۰ به میدان رقابت پا بگذارد.

این روحانی سیاستمدار تأکید کرد: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و شاید همین بانوان با مشارکت بالای خود در انتخاب یک رئیس جمهور زن را انتخاب کنند. بنده معتقدم در میان بانوان در کشور نیروهای نخبه بسیار زیادی وجود دارد و امیدوارم یک روز یک خانم را در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران ببنیم.

ابراهیمی با اشاره به سابقه خوب زنان در محیط های آکادمیک گفت: زنان در دانشگاه‌ها ثابت کرده‌اند که توانایی بسیاری دارند، به همبن دلیل؛ ان‌شاالله یک روز آنها در جایگاه بسیار بالاتری که مدیریت کشور است قرار بگیرند و ثابت کنند که در امور اجرایی همانند مردان توانمند هستند.

برخی اصولگرایان توجهی به نقش جامعتین ندارند

این عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز در خصوص نقش جامعتین در متحد کردن اصولگرایان برای انتخابات سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: برخی جریانات در اصولگرایان وجود دارد که همانند گذشته به نقش جامعتین توجه ندارد. هر زمان که جامعتین به عنوان محور قرار گرفته توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی گفت: شاید در انتخابات سال ۱۴۰۰ نقشی که جامعتین پیش از این در جریان اصولگرا داشت، محقق نشود.

ابراهیمی تأکید کرد: هر دو جناح سیاسی کشور، اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان دیگر همانند گذشته وحدت ندارند و به نوعی متفرق شده‌اند. متاسفانه منافع فردی و گروهی بر واقعیات دینی و حق محوری غلبه کرده است. یکی از نیازهای امروز کشور ما وحدت است و در نبود اتحاد درون جریانی، شاید دچار یک دور باطل نیز شویم.

وحدت جریانات سیاسی منجر به افزایش مشارکت می‌شود

این فعال سیاسی با درخواست از تمامی جریانات سیاسی ابراز داشت: همه باید منافع ملی را بر منافع گروهی ارجح بدانند و تنها برای اعتلای کشور تلاش کنند. در چنین فضایی قطعا اصلاح طلبان و اصولگرایان می‌توانند به مشارکت مردم در انتخابات و اقبال ایشان به جریانات سیاسی امیدوار باشند.

وی اضافه کرد: امروز اصولگرایان در وضعیت خوبی به سر می‌برند و بنده امیدوارم که قدر فرصت کنونی را برای انتخابات سال آینده بدانند.

این عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: علاقه به پست و ریاست از اصلی‌ترین آفاتی است که می‌تواند دامن سیاسیون را بگیرد و همین مسأله مانع وحدت میان ایشان نیز شود.

جبهه پایداری حاشیه سازی می کند اما ...

ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی می کنید جبهه پایداری در انتخابات پیش رو قائل به تصمیمات جمعی اصولگرایان خواهد بود؟، بیان داشت: برخی حاشیه‌سازی ها پیش از این از جانب جبهه پایداری شکل گرفته بود، اما باید آنها را نیز جزو عناصر جریان اصولگرا بدانیم. به نظر می‌رسد که در سال آینده در نهایت تمامی گروه‌های اصولگرا به ائتلاف برسند.

روسای جمهورِ روحانی، سابقه خوبی داشته اند

وی در پاسخ به این سوال که قدرت گرفتن یک نظامی در سال ۱۴۰۰ را چگونه ارزیابی می‌کند؟، گفت: بنده معتقدم باید در جایگاه ریاست جمهوری افرادی قرار بگیرند که شایستگی لازم را دارند. برای مثال اگر شهید حاج قاسم سلیمانی در قید حیات بودند، قطعا بهترین گزینه برای تصدی پست ریاست جمهوری در سال آینده بود.

ابراهیمی تأکید کرد: برخی از نیروهای مسلح کارهایی در این کشور کرده‌اند که اقشار دیگر انجام نداده‌اند. آنها در زمینه امنیت و خدمت رسانی به مردم تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند که این اقدامات از دوران دفاع مقدس تا به امروز ادامه دارد.

این عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز در پایان در خصوص رئیس جمهور شدن چهره‌های روحانی نیز گفت: مردم باید رئیس جمهور موردنظر خود را انتخاب کنند، بنده معتقدم ملاک برای انتخاب افراد شایستگی است. اما باید در نظر داشته باشیم که در ایران چهره‌های روحانی در جایگاه ریاست جمهوری سابقه خوبی داشته‌اند که نمونه بارز آن، دوران ریاست جمهوری حضرت آیت الله خامنه‌ای است.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =