واگذاری مجموعه گردشگری اروند صغیر طبق قرارداد جدید

مدیر توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند از واگذاری مجموعه گردشگری اروند صغیر باعقد قرارداد جدید به غرفه داران قبلی، خبر داد.

به گزارش خبرآنلای اروند، محسن قنبری با تأکید بر اینکه مجموعه تفریحی گردشگری اروند صغیر که جهت رفاه شهروندان توسط سازمان منطقه آزاد اروند ساحل سازی شده بود، به دلیل مدیریت نامناسب در نگهداری و کاربری هم اکنون به محلی نا مناسب تبدیل شن ازده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بهره بردار این پروژه از تأسیسات ایجاد شده به خوبی نگهداری نکرده و غرفه ها با جانمایی، واگذاری و معماری نامناسب مجوز دریافت کردند و همین امر باعث بهم ریختگی در ساحل اروند صغیر و موجب ناامنی و نارضایتی عمومی شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط پیش آمده، سازمان منطقه آزاد اروند مجددا اراضی مذکور را پس گرفته و در نظر دارد با رعایت اصول شهرسازی و گردشگری غرفه ها را در حدفاصلی مشخص جانمایی و طی عقد قراردادی جدید با غرفه داران قبلی، محیط مناسبی را برای مردم منطقه ایجاد کند.

قنبری تصریح کرد: در همین راستا سازمان منطقه آزاد اروند انشعاب آب و برق این غرفه ها را جهت ایجاد روشنایی و تأمین آب در دستور کار خود قرار داده است.

او در خصوص نحوه عقد قرارداد جدید توسط غرفه داران، توضیح داد: هیچ جانمایی جدیدی انجام نمی شود؛ صرفابا افراد قبلی قرارداد بسته خواهد شد و آنها باید درخواستشان را به پیوست قرارداد قبلی به مدیریت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، ارائه دهند.

قنبری در ادامه گفت: مدیریت سرمایه گذاری پس از بررسی و تأیید درخواست، طبق اصول سازمان به مدیریت شهرسازی ارجاع می دهد و پس از جانمایی و تحویل زمین، مدیریت سرمایه گذاری طبق موازین و اصول جدید اقدام به عقد قرارداد، می نماید.

مدیر توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به این موضوع که هر غرفه داری با سازمان وارد قرارداد شود برای دریافت تسهیلات صد میلیون تومانی کم بهره به بانک معرفی خواهد شد، اظهار داشت: غرفه داران بعد از طی کردن مراحل مشخص شده می توانند مجوز تأسیسات گردشگری را از این مدیریت دریافت و از معافیت ها و سایر امتیازات نیز بهره مند شوند.

محسن قنبری در پایان خاطرنشان کرد: حراست هم اکنون در این منطقه مستقر شده و در آینده فعالیت شان بیشتر خواهد شد، ضمن اینکه جمع آوری زباله ها و ساخت سرویس بهداشتی عمومی نیز بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =