صادرات سیب‌زمینی در اردبیل افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش ۱۷۸ درصدی صادرات سیب‌زمینی از گمرکات استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین صادقی اظهار کرد: با تولید ۸۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان از اوایل فصل برداشت، تلاش بر تقویت برنامه‌های صادراتی در این حوزه بوده که ما با همراهی گمرک زمینه و بستر این کار را فراهم کردیم.

وی تصریح کرد: به نسبت سال‌های گذشته هم از نظر کمی و هم کیفی صادرات سیب‌زمینی به کشورهای مختلف به ویژه آذربایجان، گرجستان، ترکیه و پاکستان رونق گرفته و همچنان سعی بر تداوم این کار تا پایان فصل برداشت سیب‌زمینی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به افزایش نرخ صادرات و همچنین متعادل سازی ارزش صادرات سیب‌زمینی از طریق گمرکات استان اشاره کرد و گفت: با تاکید استاندار اردبیل و نمایندگان مجلس سعی کردیم تا با رایزنی‌های انجام شده با وزارت صمت بستر و زمینه صادرات سیب‌زمینی را با مطلوبیت در سال زراعی جاری فراهم کنیم.

صادقی تصریح کرد: با ایجاد تسهیل در این حوزه تلاش شده تا وضعیت صادرات سیب‌زمینی به نسبت سال‌های گذشته ارتقا یافته و کشاورزان بتوانند حاصل دسترنج خود را با قیمت مناسب فروش محصول و همچنین صادرات آن به عینه مشاهده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و همچنین گمرک، صادرات سیب‌زمینی در شرایط کنونی همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود با برداشت کامل سیب‌زمینی از ۲۲ هزار هکتار اراضی استان هم نیاز داخلی و هم صادرات محصول سیب‌زمینی به درستی انجام و موانع و مشکلات حل شود.

صادقی بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل سعی شده تا قیمت‌ها در این زمینه واقعی باشد تا کشاورزان بتوانند برای سال زارعی آینده نیز امیدوار به تولید این محصول و همچنین فروش و صادرات آن در وضعیت اقتصادی موجود باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =