آمار جدید بیماران مبتلا به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری

طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۴۰ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : دکتر شیرانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، آمار جدید بیماری کرونا در استان در اولین روز از آبان ماه سال ۹۹ را به شرح زیر عنوان کرد:

 طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا  به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۴۸ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۴۰ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

 هم اکنون ۲۶۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۱۲ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

 متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۳۷۰ نفر می باشد.

 هم اکنون ۳۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

 نکته حائز اهمیت در استفاده از ماسک، استفاده صحیح و رعایت اصول استفاده از آن می باشد که بارها در کلیپ های آموزشی به آن اشاره شده است.

 یکی از ساده ترین، عملی ترین و موثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد. 

همچنان توجه به ۳ نکته رعایت بهداشت دست ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی موثر ترین راه مقابله با بیماری کووید ۱۹ محسوب می شود.

 با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =