تاکید رئیس سازمان فرهنگی بر نقش موثر موزه ها در آموزش جوامع بشری

به مناسبت روز جهانی کارکنان موزه، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از موزه های اتومبیل های کلاسیک و سنگ های زینتی بازدید و با کارکنان این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ عباس ملازینلی در این دیدار با بیان اینکه انتخاب این روز در سطح دنیا نشان از اهمیت کار کارکنان موزه ها دارد، اظهار کرد: افرادی که سعی در حفاظت از میراث کهن ایران زمین دارند، افرادی بلند همت هستند که در انتقال مفاهیم فرهنگی نقش موثری ایفا می کنند.
وی با مهم دانستن نقش موزه ها در حفظ و حراست از فرازها و حقایق تاریخی، علمی و تمدنی جوامع بشری به جنبه آموزشی عمیق و موثر موزه ها اشاره کرد و افزود: موزه ها با داشتن جاذبه بصری ضمن تعمیق آموزه های یاد شده در حافظه جامعه، استمرار حفظ دستاوردهای تمدنی بشر را رقم خواهند زد.
ملازینلی تاکید کرد: اگرچه رونق موزه ها در زمان شیوع کرونا تا حد زیادی کاهش یافته است اما همچنان این کارکنان موزه ها هستند که وظیفه حفاظت و پشتیبانی از این میراث عظیم را برعهده دارند. 
موزه های اتومبیل های تاریخی،کلاسیک و دست ساز و سنگ های زینتی و شهاب سنگ ها در مجموعه پردیس جنوب، متعلق به شهرداری و با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، توسط بخش خصوصی دایر شده و اداره می‌شود.
گفتنی است؛ ۲۲ اکتبر به عنوان روز جهانی کارکنان موزه نامگذاری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =