۲۳۰میلیاردریال تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر پرداخت شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با پایان مرحله اول پرداخت تسهیلات کرونایی در آخر مهرماه، بیش از دویست و سی میلیارد ریال تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و مشاغل فرهنگی آسیب دیده از کرونا در استان قزوین پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین بیان کرد: در مجموع، ۱۲۴۴فقره پرونده و بالغ بر ۲۴۲۶نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه قزوین در سامانه کارا ثبت‌نام کردند.
اسماعیلی تسهیلات درخواستی اصحاب فرهنگ و هنر استان در این سامانه را بیش از ۳۲۵میلیارد  ریال اعلام کرد و گفت: از این مقدار، بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با بیان اینکه این تسهیلات به جهت جبران خسارت‌های وارده به کسب و کارهای این بخش ناشی از محدودیت‏‌ها و بیکاری‏‌های تحمیلی مستمر از کرونا است افزود: با توجه به مصوبات جلسه ۲۸کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ستاد ملی کرونا، اعطای تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب‌دیده بخش فرهنگ، هنر و رسانه ادامه دارد. 
اسماعیلی گفت: استمرار پرداخت این تسهیلات، مستلزم ابلاغ دستورالعمل ویژه‌ای به صورت مشترک از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز معاونت اقتصادی ریاست جمهوری است که پیش‌نویس این دستورالعمل به زودی ابلاغ می شود.
او بیان کرد: این دستورالعمل به صورت هدفمند کسب و کارهای نیازمند حمایتی افزونتر و نیز میزان حمایت‌ها را تعیین می کند طبق مفاد پیش‌بینی‌شده امکان بهره‌مندی دوباره کسب و کارهای آسیب‌دیده، افزون بر تسهیلات دریافتی در مرحله اول نیز فراهم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین در پایان گفت: فرایند اعطای مرحله دوم تسهیلات کرونایی طبق اطلاعات دریافتی از وزارت کار تا پایان آذرماه ادامه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =