خلیلزاد مدعی کشته شدن ۱۲ کودک در حمله هوایی دولت افغانستان شد

ایسنا نوشت: کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان تایید کرد که در جریان حمله هوایی دولت در تخار، واقع در شمال شرق این کشور ۱۲ کودک کشته و بسیاری دیگر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح در افغانستان گفت، این یک تراژدی وحشتناک است و متاسفانه در جریان این حمله هوایی از سوی دولت کابل ۱۲ کودک کشته شدند. غیرنظامیان قربانی بمب‌ها، مواد انفجاری کنترل از راه دور و کشتارهای هدفمند هستند که از سوی طالبان صورت می‌گیرد.

وی افزود: غیرنظامیان مجبور شدند تا از لشکرگاه و سایر نواحی فرار کنند. ما مراتب تاسف و همدردی خود را به خانواده قربانیان و زخمی‌ها در حمله ولایت تخار ابراز می‌کنیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان همچنین خواستار کاهش سریع خشونت در این کشور برای تسریع سازش سیاسی شد.

خلیلزاد ادامه داد: آمریکا بر این هدف تمرکز ویژه دارد و به طرف‌های درگیر تاکید می‌کند تا خشونت را کاهش داده و هر چه سریعتر به دنبال راهی برای صلح باشند.

اخیرا نیز، ارتش افغانستان یک حمله هوایی علیه نیروهای طالبان در ولایت تخار انجام داده بود.

رسانه های افغانستان روز چهارشنبه گذشته گزارش دادند که دست کم ۴۷ تن از اعضای نیروهای امنیت این کشور در جریان حمله طالبان در ولایت تخار کشته شدند. حمله هوایی مذکور پس از اطلاعات دریافتی درباره حضور طالبان در منطقه و دست داشتن در این کشتار و مخفی شدنشان در یک مسجد در این ولایت صورت گرفت.

درگیری‌ها بین نیروهای افغان و شبه نظامیان طالبان با وجود مذاکرات در جریان صلح در دوحه، قطر که در سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شده و همچنین امضای توافق صلح بین آمریکا و این گروه شبه نظامی همچنان ادامه دارد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =