گردشگری کیش، رونق دوباره را تجربه می کند

با مدیریت پویا و هدفمند سازمان منطقه آزاد کیش در ایجاد تعادل میان بحران کرونا و معیشت، شاهد افزایش رونق گردشگری در این منطقه هستیم.

به گزارش خبرآنلاین از کیش، خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از مطالعات، برنامه ریزی و تغییر روش فعالیت های اقتصادی در کشور برای گذار از شرایط موجود خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه و رسیدن به یک ثبات نسبی در جزیره، صیانت از فعالان گردشگری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

وی، مبنا و محور توسعه اقتصادی جزیره کیش را رونق گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کووید۱۹، افزایش هزینه های نگهداری در حوزه گردشگری، از انتهای اسفند تا ۳۱ اردیبهشت فعالیت تمام تاسیسات گردشگری در جزیره کیش متوقف شده بود. سازمان منطقه آزاد کیش به منظور رونق دوباره فعالیت های گردشگری و اقتصادی در این منطقه؛ ضمن حمایت از فعالان گردشگری از مصرف کنندگان نیز حمایت می کند.

وی با اشاره به نرخ اشغال ۹۰ درصدی هتل های فعال جزیره کیش، افزود: در سراسر دنیا از ۲۰درصد ظرفیت پذیرش گردشگری استفاده می شود در حالی که جزیره کیش از نرخ بالایی نسبت به پذیرش ظرفیت مسافر از نقاط مختلف دنیا برخوردار است و این موضوع یکی از ظرفیت های موجود در این منطقه محسوب می شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: تحقق یافتن این مهم نشان دهنده اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از گسترش شیوع بیماری کرونا و اهتمام ویژه به صنعت گردشگری در جزیره کیش است.

به گفته معاون گردشگری: یکی از نتایج دوران گذار از بحران کرونا در دنیا، خسارت در حوزه سرمایه گذاری گردشگری بود و ایران نیز از این موضوع مستثنی نبود. ولی آزمون موفقی را که کیش توانست طی کند موجب افزایش سرمایه گذاری در کیش شده است.

شایان ذکر است در حال حاضر تعداد ۵۰هتل در جزیره کیش فعال هستند و حدود ۶۰ هتل دیگر در مراحل ساخت قرار دارند. بر اساس آمار، حجم سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری و ایجاد جاذبه های جدید گردشگری در این منطقه رو به افزایش است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    لطفا دست دلال‌ها رو کوتاه کنید و اون آدمها رو بنام شبانه کار و خونه های اجاره ایی بصورت شبانه رو جمع کنید تا کیش بصورت یک شهر خاص دربیاد