نظرسنجی‌ها نشان داد: اکثر مردم موافق قرنطینه برای مقابله با کرونا هستند

ایرنا نوشت: نتایج نخستین افکارسنجی آنلاین سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی حاکی از آن است که بیش از ۸۰ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی سراسری با اجرای ضوابط منع رفت و آمد بین شهری موافق بوده و آن را روشی موثر در کنترل همه گیری کرونا در کشور می دانند.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه گذشته برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

از آنجا که طبق گزارش‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، تقریبا همه استان‌های کشور درگیر همه‌گیری این ویروس است، نخستین شماره از افکارسنجی آنلاین ایرنا به موضوع شیوع کرونا اختصاص یافته است. در  این نظرسنجی، از مخاطبان خواسته شده بود به پرسش «به نظر شما برای کنترل کرونا، اجرای منع رفت‌وآمد بین شهری ... تاثیر دارد/تاثیر ندارد» به صورت آنلاین پاسخ دهند.

 براساس نتایج به دست آمده  در مدت زمان برگزاری این افکارسنجی آنلاین از  روز ۲۹ مهر تا ۵ آبان ماه جاری تعداد  ۲۹۱۴ نفر مشارکت داشتند که   حدود ۸۲ درصد  از  آنها اعلام کردند معتقدند اجرای منع رفت و آمد بین شهری در کنترل شیوع کرونا تاثیر دارد . این درحالی است که ۱۸  درصد از مشارکت کنندگان نظرسنجی ایرنا معتقدند که اجرای منع رفت و آمدبین شهری در کنترل شیوع کرونا بی تاثیر است .

همزمان با افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا و بالا رفتن  آمار ابتلای بیماران کووید-۱۹ در بیشتر شهرهای ایران، ستاد ملی کرونا در روزهای تعطیل گذشته، ضوابط منع رفت و آمد در ۵ استان را اعلام کرد . از این رو ایرنا نیز در این زمینه از مخاطبان خود خواست با شرکت در این افکارسنجی  نظرشان را در باره تاثیر یا عدم تاثیر اجرای منع رفت و آمد بین شهری اعلام نماید .

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (دوشنبه) در تازه ترین گزارش اعلام کرد : تاکنون ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۷ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.

 سیما سادات لاری  درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسید.

  ایرنا همچنان قصد دارد ،  موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را با مردم در میان گذاشته و نتایج آن را برای کمک به تصمیم گیری در زمینه های مختلف، در اختیار مسئولان و عموم جامعه قرار دهد.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =