محدودیت های  جدید از شنبه در چهارمحال و بختیاری اعمال می شود

‍ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی جدید به‌منظور مقابله با ویروس کرونا از شنبه آینده در استان اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در بیست و هفتمین ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس تصمیم اعضای این ستاد تا دو روز آینده مصداق‌های محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن شناسایی و دسته‌بندی می‌شود.
وی افزود: این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها روز پنجشنبه هفته جاری در نشست مشترک شورای اداری، شورای تامین، شورای هماهنگی مدیریت بحران و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مصوب و از روز شنبه به‌مدت دو هفته اجرایی خواهد شد.
عباسی تصریح کرد: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون اختیاری بوده اما اجرای آن در طرح جدید به‌صورت اجباری است و تمامی گروه‌های هدف موظف به اجرای آن هستند.
وی یادآور شد: همچنین مجری، ناظر و گروه ارزیابی مرتبط با نحوه اجرایی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مشخص و موارد به‌صورت مستمر پیگیری و نتیجه آن به ستاد اعلام می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌منظور عملکرد بهتر و خروجی مطلوب‌تر ناشی از لزوم اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و گروه‌های فضای مجازی پرمخاطب استان دعوت و از آنان برای همکاری با مسوولان دولتی در این حوزه درخواست می‌شود.
وی گفت: این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در صورت لزوم و با نظر اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان قابل تمدید است.
عباسی تاکید کرد: هم‌اینک وضعیت چهارمحال و بختیاری در شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مطلوب نیست و وضعیت روز به روز در حال تشدید است.
وی افزود: رسانه‌های گروهی و فضای مجازی برای همکاری گروه‌های مختلف مردم، مسوولان و قشرهای دیگر برای اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کمک کنند تا شرایط از این بدتر نشود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس برآوردها و پیش‌بینی‌های انجام شده، در ماه‌های آینده ۱۵ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در این صورت فاجعه رخ می‌دهد که این موضوع نگرانی‌های مسوولان استان را تشدید می‌کند.
وی یادآور شد: متاسفانه هم‌اینک برخی مراسم عزاداری، عروسی، نشست‌ها و جلسه‌های غیرضروری تشکیل می‌شود و مسوولان از عموم مردم درخواست دارند تا از این اقدام خودداری کنند. 
عباسی اظهار داشت: از علمای مؤثر، شخصیت‌های اجتماعی با نفوذ، بزرگان اقوام، صاحبان تریبون و مسوولان مرتبط در چهارمحال و بختیاری برای اطلاع‌رسانی از خطرات مرتبط با شیوه ویروس کرونا در رسانه‌های گروهی بهره‌گیری می‌شود.
وی گفت: در شرایط کنونی باید با هم‌افزایی و کمک به همدیگر از تبدیل بیماری کووید ۱۹ به فاجعه در آینده جلوگیری کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =