عدم توجه به جلو، دلیل یک‌سوم تصادفات در آذربایجان‌غربی

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان‌غربی گفت: عامل ۳۵ درصد وقوع تصادفات در استان، عدم توجه به جلو است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری در هشتمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان گفت: طبق آمار بیشترین و اصلی ترین عامل وقوع تصادفات در استان آذربایجان‌غربی عدم توجه به جلو با ۳۵ درصد ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تجاوز به چپ با ۱۴ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۴ درصد است .

شکری اذعان کرد : طبق بررسی ها ساعت بین ۱۶ تا ۲۰ عصر ساعات بحرانی تصادفات است که البته در طرح پایلوت تصادفات شاهد کاهش ۳۳ درصدی تصادفات در این ساعات با نظارت و کنترل بیشتر بوده ایم.

 وی با اعلام اینکه سهم استان در انتقال آمبولانسی مصدومین نسبت به میانگین کشوری کمتر است، خواستار افزایش خودرو های امداد رسان و پایگاه های امدادی در سطح محور های مواصلاتی استان شد و افزود : توسعه راههای مواصلاتی از جمله تکمیل کریدور های شماره ۳ و ۱۰ و راههای آنتنی منتهی به پایانه های مرزی در کنار افزایش گشت های پلیس راه و افزایش دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلفات، بی شک نقش بسزایی در کاهش آمار تصادفات جاده ای استان خواهد داشت.

 این مقام مسئول همچنین اظهار کرد : طبق آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی به لحاظ تقلیل تصادفات جاده ای و تعداد فوتی ها در محورهای درون شهری و برون شهری در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =