۳۲ داماد همدانی به علت مهریه، راهی زندان شدند

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ناتوانی در پرداخت مهریه موجب، زندانی شدن ۳۲ داماد همدانی شد.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ یدالله روحانی منش در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۹ نفر که به علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی شده بودند با مساعدت‌های صورت گرفته آزاد شدند و در حال حاضر ۳۲ نفر دیگر نیز به واسطه مهریه در زندان های استان به سر می برند.

وی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد این استان را ۲۴۳ تن دانست و خاطرنشان کرد: این آمار در پایان شهریور سالجاری ۳۰۷ تن بود که با اقدام های صورت گرفته در ماهه مهر امسال ۶۴ زندانی به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اضافه کرد: در حال حاضر ۶ تن به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادف جرحی و حوادث کار، سه تن به علت نفقه و ۲۰۲ محکوم مالی در زندان‌های همدان تحمل حبس می کنند.

روحانی منش گفت:  ۱۴۷ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سالجاری تا پایان مهر با تلاش و کمک خیران نیک اندیش و گذشت شاکیان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی یادآور شد: ۱۳۲ تن از افراد آزاد شده از بند زندان مرد و مابقی زن هستند همچنین ۱۱۲ تن از آزادی‌ها مربوط به محکومان مالی، ۲۹ تن زندانی مهریه، سه تن زندانی نفقه و سه تن نیز زندانیان دیه ناشی از حوادث هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: مجموع بدهی این افراد بیش از ۴۱ میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان بود که حدود ۲۰ درصد این بدهی معادل ۹ میلیارد و ۵۷۹ میلیون تومان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =