جمهوری‌خواهان برای کاهش مشارکت به چه حربه‌ای متوسل شده‌اند؟

رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در حالی ادامه یافت که جو بایدن به همراه همسرش به یکی از مراکز راهی دهی رفت و ترامپ نیز در گردهمایی آریزونا به بایدن حمله و همسر او را مسخره کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نتایج نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز و کالج سیِنا که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد که بایدن با کسب ۴۹ درصد آرا نزد رای دهندگان احتمالی در میشیگان از ترامپ با ۴۱ درصد آرا جلوتر است. نظرسنجی قبلی روزنامه نیویورک تایمز و شرکت نظرسنجی سِیِنا که اوایل ماه جاری میلادی انجام شد، همچنین نشان می داد که بایدن با اختلاف ۸ درصدی و با اختلاف ۴۸ در مقابل ۴۰ از ترامپ در این ایالت کلیدی پیشی گرفته است.

در تازه ترین نظرسنجی سی ان ان نیز 54% از مردم از جو بایدن حمایت کردند و 42% نیز حمایت خود را از دونالد ترامپ اعلام کردند.

به گزارش تلگراف نتایج 10 نظرسنجی آخر نیز نشان می دهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا خواستار پیروزی جو بایدن هستند. این در حالی است که درباره ترامپ این رقم 7 یا 8 درصد بوده است.

جدول زیر به خوبی نشان می دهد که دموکرات ها در ایالت های چرخشی نیز از وضعیت بهتری نسبت به جمهوری خواهان برخوردارند.

خبرهای انتخاباتی

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین روز چهارشنبه به همراه همسرش به یکی از محل‌های اخذ رای در ایالت خود رفت تا آرای خود را به صندوق بیندازند.بایدن درباره برنامه خود هم اظهار کرد: به عنوان یک رئیس جمهوری، اوباکر (قانون خدمات درمانی به صرفه) را برای اطمینان بخشی به هریک از آمریکایی‌ها در داشتن دسترسی به مراقبت بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه بنا خواهم کرد.وی تاکید کرد: ترامپ فکر می‌کند مراقبت بهداشتی یک امتیاز است اما من فکر می‌کنم این حق شما است.نامزد حزب دموکرات با بیان اینکه "تحت هدایت دونالد ترامپ، ما ضعیف‌تر و بیمارتر شده‌ایم"، از اعلام زودهنگام پیروزی بر کرونا توسط ترامپ انتقاد کرد. بایدن همچنین وعده داد تا در این زمینه با جمهوری خواهان همکاری کند.

بایدن گفت: حتی اگر من پیروز شوم، برای پایان دادن به این بیماری همه‌گیر به تلاش شدید نیاز دارد. من قول دروغ نمی‌دهم که می‌توانم با چرخاندن یک سوئیچ به این همه‌گیری پایان دهم. ما صادقانه با مردم آمریکا برخورد خواهیم کرد و هرگز ، هرگز ، هرگز رها نخواهیم کرد. به این ترتیب ما این ویروس را تعطیل خواهیم کرد تا بتوانیم خیلی سریعتر از سرعت فعلی که داریم، به زندگی خود برگردیم.

بایدن سپس با شرکت در جلسه ای در دلور، درباره ویروس کرونا و وضعیت آن در کشور سخن گفت.

کاملا هریس نیز در گردهمایی فینسکس در آریزونا برای هوادارانش سخنرانی کرد.

در آن سوی دیوان عالی آمریکا درخواست دولت ترامپ برای لغو تمدید زمان دریافت و شمارش آرای پستی انتخابات ریاست جمهوری در ایالت کارولینای شمالی را رد کرد.به گزارش هیل، داد، مقام‌های ایالت کارولینا در اقدامی که به تایید دادگاه نیز رسیده بود، مهلت دریافت و معتبر بودن آرای پستی را که تاریخ مُهر ارسال آن‌ها تا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) باشد، به مدت ۶ روز دیگر تمدید کرد.با این تصمیم ایالت کارولینای شمالی، آرای پستی که تا روز دوازدهم نوامبر به ستاد انتخابات این ایالت برسند، در صورتی که تاریخ مهر ارسال آن‌ها سوم نوامبر باشد، معتبر محسوب شده و در شمارش آرا به حساب می‌آیند.

به گزارش پی بی اس، در ادامه گردهمایی ها دونالد ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت آریزونا با بی احترامی به همسر جو بایدن وی را زنی چاق خواند و وی را مسخره کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در شهر بول هد در ایالت آریزونای آمریکا گفت:او (کاملا هریس) در یک تجمع انتخاباتی گفت که وضعیت من اسفناک است. اما او نسبت به جوبایدن خواب آلود بسیار باهوش‌تر است. اما من هم اکنون می‌توانم بگویم که شاهد وضعیت متفاوتی هستم. آن‌ها به شدت درمانده شده اند. آن‌ها به شدت مایوس شده اند. آن‌ها کاملا مایوس شده اند. اما خود را به بی تفاوتی نزده ایم. شما اظهارات دیروز او (بایدن) را دیدید. او مرا با اسم جورج خطاب کرد. او مرا جورج خطاب کرد. این غیرقابل باور است. وی همچنین رای به بایدن را به معنای پایان حمل سلاح در آمریکا دانست.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به گفتگوهای درون حزبی دموکرات‌ها بر سر متمم بیست و پنجم قانون اساسی این کشور گفت: آن‌ها باید آماده باشند اگر جو بایدن (نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) ترور شد خیلی زود بتوانند معاون او سناتور کامالا هریس را به مقام ریاست جمهوری ارتقا دهند.

در خبر دیگر «مایلز تیلور» مقام پیشین وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه فاش کرد که او نویسنده ناشناس یک مقاله در روزنامه نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۸ و یک کتاب افشاگرانه در سال ۲۰۱۹ علیه دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور بوده است که جنجال بسیاری به پا کرد. به گزارش نیویورک تایمز، تیلور که سال گذشته از مقام خود کناره‌گیری کرد، در یک پست در فضای مجازی نوشت که شاهد ناتوانی ترامپ از انجام وظایفش در طول دو سال و نیم خدمت دولتی خود بوده و دیگر کارکنان دولتی آمریکا نیز شاهد این امر بوده‌اند.وی افزود که همه شاهد چنین وضعیتی بوده‌اند، اما از ترس "انتقام" توسط ترامپ در زبان گشودن و افشای واقعیت تردید داشتند.این اظهارات با موجی از واکنش حامیان ترامپ در رد مقام بودن تیلور و تشکیک یادداشت نیویورک‌تایمز مواجه شد تا جایی که خود ترامپ هم وارد میدان شد و در یادداشت توئیتری اظهار کرد تیلور را نمی‌شناسد و بر همین اساس از مدیران نیویورک‌تایمز خواست نویسندگان این مطلب را برکنار کند.هنوز ثانیه‌هایی از این توئیت ترامپ نگذشته بود که در اظهارنظرهای زیر این مطلب، تصاویر تیلور با ترامپ در کاخ سفید منتشر شد.

تلاش جمهوری خواهان برای جلوگیری از مشارکت مردم/وحشت ترامپ از حضور گسترده مردم پای صندوق ها

روزنامه واشنگتن پست در مطلبی می نویسد: تنها راه جمهوری خواهان برای برنده شدن در انتخابات متوقف کردن مردم برای رای دادن است. این مطلب که به قلم دانا ملبک نوشته شده می افزاید: از یک نظر مهم نیست که رأی من شمرده شود. در اینجا در پایتخت، جو بایدن ۹۰ درصد آرا را به دست می‌آورد. اما امسال اطمینان از شمارش رای من ضروری است - و امیدوارم همه دموکرات‌ها، حتی در قرمزترین و آبی‌ترین ایالت‌ها نیز همین احساس را داشته باشند. این انتخابات فقط برای انتخاب رئیس جمهور و کنگره نیست. این یک همه پرسی در مورد حق رأی دادن است. حزب جمهوری خواه، به درستی به این نتیجه رسیده است که تنها راه پیروزی در این انتخابات جلوگیری از رأی دادن مردم است.

تلاش حقوقی جمهوری خواهان برمبنای انگ زدن و طرح همان ادعاهای نادرست کلاهبرداری گسترده و تقلب رای دهندگان که ساحل به ساحل مطرح می‌شود. ادعاهای کلاهبرداری و تقلب در انتخابات تقریباً همیشه با شکست روبرو می‌شود، اما قضات منصوب جمهوری خواهان غالباً توجیهاتی پیدا می‌کنند تا تلاش برای رای گیری ایمن در ایام همه گیری را به نحوی سرکوب کنند.

حتی در حالی که جمهوری خواهان روز دوشنبه تأیید امی کانی بارت را - هشت روز قبل از روز انتخابات و پس از آنکه ۷۰ میلیون امریکایی رأی داده بودند- جشن می‌گرفتند، دیوان عالی در کنار حزب جمهوری خواه ایستاد و اعلام کرد ویسکانسین نمی‌تواند برگه‌های رای دریافتی را حتی اگر قبل از روز انتخابات پست شده باشند، پس از روز انتخابات بشمارد.

همچنین چند روز قبل، اکثریت اعضای منصوب جمهوری خواهان در دیوان عالی کشور همگام با نظرات مقامات جمهوری خواه اعلام کردند که آلاباما می‌تواند روش رای گیری در کنار خیابان برای افراد دارای معلولیت و سایر افراد آسیب پذیر در برابرکووید ۱۹ را حذف کند- حتی اگر قانون این ایالت چنین عملی را منع نکرده است. 

ترامپ خود نیز به این حقیقت اذعان دارد که در شرایط آرای بالای مردمی، جمهوری خواهان پیروز نمی‌شوند؛ بنابراین دارندگان مناصب ارشد در حزب جمهوری خواه و قضات متحد آن‌ها از قدرت خود برای سرکوب اکثریت چند نژادی شهری و حومه‌ای کشور استفاده می‌کنند.

آن‌ها باعث طولانی شدن فرایند رای دادن می‌شوند. آن‌ها خدمات پستی و مکان‌های رای گیری را محدود می‌کنند. آن‌ها انتشار، جمع آوری و پردازش برگه‌های رای گیری را از طریق پست محدود می‌کنند. جمهوری خواهان حتی به توانایی‌های ضد دموکراتیک خود می‌بالند. جمهوری خواهان نمی‌توانند در آمریکای مدرن دارای تنوع نژادی و شهری امروز، اکثریت آرای مردمی را کسب کنند.

بیشتر بخوانید:

جمهوری‌خواهانی که مخفیانه زیر پای ترامپ را خالی ‌می‌کنند
وقتی همپیمانان ترامپ به پیروزی بایدن چشم دارند
سه دستور کار مشترک بایدن و ترامپ در پساانتخابات درباره ایران

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    به حربه شورای نگهبان خودمون
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    چقدر روش و منش و رفتارهای سیاسی و حتی روشهای انتخاباتی جمهوری خواهان شبیه اصولگرایان است ،در اینجا هم چون به عدم اقبال مردم به خودشان یقین دارند تمام تلاششان را معطوف به دلسرد کردن مردم به حضور در انتخابات میکنند که البته تاکنون به دلیل جرقه های امید در مردم گاهی و از این به بعد همیشه موفق خواهند بود